
„Egy picit mindig meghalok” – Az ismert humorista vallomása mindenkit meglephet
A pengeéles poénjairól és az önironikus humoráról ismerhető stand-up-os kitálalt a színpad árnyoldaláról. Kovács András Péter nyíltan mesélt a gyermekkoráról és elárulta az okát, hogy miért érzi úgy, hogy egy kicsit mindig „meghal” a színpadon.
Kovács András Péter, a Palikék világa című műsor legújabb részének a vendége volt. A humorista a színpadon szókimondó és könyörtelenül őszinte, bár kevesen tudják, hogy milyen árat fizet ezért estéről estére. Kovács András Péter őszintén beszél a kezdetek kezdetéről és a színpad sötét oldaláról is.

Kovács András Péter gyermekkora, amit nem enged el...
A humorista nem titkolja, hogy gyermekkorából olyan hiányosságokat hozott magával, ami az egész életére kihatással vannak.
Többek között jelen volt az alkoholizmus a családomban, de gyermekként próbál alkalmazkodni az ember. Ebben az esetben négy stratégiát lehet alkalmazni: A bohóc, a hős, aki jól tanul, kitakarít és azt érezteti, hogy a szülei jó munkát végeztek a nevelés tekintetében, a láthatatlan, aki nem terheli a szüleit, hiszen van otthon elég baj és a fekete bárány, aki a saját balhéjával akarja elterelni a figyelmet, a szülei problémáiról
– nyilatkozta a Palikék világa legújabb részében Kovács András Péter, aki azzal folytatta, hogy mivel ez volt a biztonságos közeg, így ez volt a jó számára: „A komfortzóna, az nem jó, hanem az ismerős szar. Tehát ha nem is jó, de cserébe ismerős.”
„Minden este meghalok egy kicsit”
Kovács András Péter elmondta, hogy a szülei életvitele miatt olyan dolgokat vitt magával, amik az ő családi köréből származtak, és ezek bizony végigkísérik az életét. Amikor fellép, nem egy szerepet játszik, hanem saját történeteit és belső konfliktusait tárja a közönség elé.
„Amit előadok a színpadon, abba mindig benne vagyok. A vicces történetekben és az apámmal kapcsolatos storykban is, tehát én ott egy picit mindig „meghalok” – folytatta Kovács András Péter stand-up-os.

A poénok mögötti személyes kockázat
A színpadon látott figura azonban nem azonos a valódi hétköznapi önmagával. A harsány, sokszor provokatív karakter egyfajta védőpajzs számára. Kovács András Péter tudatosan választja el a „színpadi feleségét” attól, aki a reflektoron kívül van.
A színpadi feleségem nem ugyanaz a személy, mint aki a valódi feleségem. A gyermekeimmel is ugyanez a helyzet
– mondta a humorista. Ugyanakkor a saját bevallása szerint a legkeményebb kizsákmányolója önmagának.
„Senki sem tud annyira kizsákmányolni, mint én magamat” – tette hozzá Kovács András Péter, akinek a története nemcsak egy humorista sikertörténete, hanem egy emberé is, aki újra és újra kockára teszi önmagát azért, hogy mások nevessenek. De talán éppen ezért működik annyira jól, hiszen a poénok mögött ott van a személyes kockázat is.






