kulcsár edina
Magyarország 2021-ben újra házigazdája lesz az MTV EMA shownak, akkor már hagyományos keretek között. Egészen mostanáig egyszer sem nem adott otthont a régió ennek a világhírű eseménynek, hazánk viszont most rögtön két egymást követő évben, 2020-ban és 2021-ben is magára vonhatja a zenei világ és a rajongók figyelmét.
A koronavírus a könnyűzenei élet szereplőit, rendezvényszervezőit is kihívások elé állította. A járványhelyzet miatt az MTV EMA november 8-án egy rendhagyó műsorral jelentkezett Budapestről és Londonból. Az adás során a nézők Magyarország ikonikus helyszíneit is láthatták világszerte, ahol Palvin Barbara vezetésével egy virtuális turnén vehettek részt, továbbá a kulisszák mögé is betekinthetnek. A tegnapi show-nak Budapest mellett Veszprém és Esztergom is szereplője volt, ami páratlan turisztikai reklámot és hírnevet jelent Magyarországnak. A műsorban David Guetta egy különleges zenei produkcióval is készült a Széchenyi Gyógyfürdő medencéjében kialakított színpadon.
Rendkívüli kihívások, nehézségek elé állít bennünket a koronavírus, de egy óriási lehetőséget is adott most a kezünkbe, hiszen az idei virtuális show után, jövőre Magyarország hagyományos keretek között adhat otthont az eseménynek, ismét magára vonva akár egymilliárd ember figyelmét. Egyedülálló alkalom ez Magyarország és Budapest számára, hiszen ezek a nemzetközi rendezvények nagymértékben hozzájárulnak a pozitív országkép kialakításához, a nemzeti identitás erősítéséhez is. Emellett turisztikai szempontból is komoly potenciállal rendelkeznek – kommentálta a tegnapi bejelentést Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.
A jelen helyzetben a magyar turizmus megsegítése, a jövőre nézve pedig a teljes turizmus újbóli fellendítése a célunk. Minden olyan rendezvényt, programot támogatunk, amely segít Magyarország népszerűsítésében, a magyar emberek munkahelyének a megőrzésében. Az esemény lebonyolítására nyújtott támogatás teljes egészében a hazai vállalkozásokhoz kerül majd, amely komoly segítséget jelent a turisztikai és szórakoztató iparban dolgozók számára is – hangsúlyozta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
Budapest és a vidéki turisztikai célpontok az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően évről évre egyre több sporteseménynek és nagy rendezvénynek adnak otthont, amelyek nagyban hozzájárulnak a magyar turizmus sikeréhez. Hatalmas lehetőség az országnak, hogy ismét magára vonhatja 180 ország, egymilliárd nézőjének figyelmét, hogy megmutassa Európa egyik legjobb úti célját.