tóth gabi
Kiderült, hogy nem csak Kanye West volt az, aki engedély nélkül használt fel több percet is a számaiból.
Presser Gábor egy internetes blognak adott hosszas interjút, amiben kitérnek a Kanye Westes afférjára is, de közben az is kiderült, hogy nemcsak a Grammy-díjas amerikai rapper lopott a dalaiból.
Sőt, a legendás magyar zenész elárulta, hogy gyűjteménye van azokról az előadókról, akik engedély nélkül használnak fel részleteket a számaiból.
A megalázottság érzésével párosul.
(...) "Jogi, anyagi, és ezzel összefüggésben erkölcsi oka is van annak, hogy odaát simán belenyúlnak a mi életünkbe. Attól, hogy nem tudják, kik vagyunk mi, hol élünk, azt hiszik, mi sem tudjuk, ők miket csinálnak a mi cuccainkból, cuccainkkal. Olyan messze vagyunk, hogy úgy se számít? A Kanye West-pernél engem a "nem hagyom magam”- attitűd vezérelt.
Egyébként van egy külön gyűjteményem, hogy hányan és miként használtak fel az LGT-től, vagy más dolgaimból kisebb nagyobb részleteket.
"Wiz Khalifának is van egy dala, a Buss Down, aminek a kísérete a dal komplett, három-négy percnyi hosszában semmi másból nem áll, mint a Gyöngyhajú lány orgonabevezetőjéből" - magyarázta a langologitarok.blog.hu-n a legendás zenész.
De Z-Trip például az És jött a doktor-t használta fel ugyanígy. Reggelig folytathatnám.
- folytatta Presser, aki azt sem tartja kizártnak, hogy egyszer még perre megy.
Már belefáradtam. Nem mondom azt, hogy nem érint meg egyáltalán, de nem akarok folyamatosan harcolni. Aztán az is lehet, hogy meggondolom magam.
"Ha engem kérdeznének, én azt mondanám, ne szégyelljék és ne halogassák megvédeni magukat, mert a végén saját magukon kívül úgyse számíthatnak senkire, hiába a tíz- meg húszoldalas papírok. Olyan szerződést még nem nagyon láttam, ami valójában a zenészt védi."