kulcsár edina
Komoly kockázatot vállal legújabb szerepe kedvéért. Ha nem figyel, kikészítheti hangszálait, s ez akár az énekhangja ideiglenes elvesztéséhez is vezethet.
A színésznő pontosan tudja, milyen veszélyekkel járhat legújabb szerepe, ha nem figyel oda.
"Számomra a munka érdemi része ezúttal az énektanárnőmnél folyt, gondosan ki kellett ugyanis dolgoznunk ezt a speciális hangot, amin Lina Lamont beszél. Leginkább fültépő rikácsolásnak lehetne nevezni, ami nagyon hálás, hiszen ez a darab egyik első számú humorforrása."
De gyakorlás és helyes hangképzés nélkül veszélyessé is válhat, jó kis hangszálcsomót lehet összeszedni vele
– kezdte a Blikknek Szinetár Dóra, aki hozzátette, rengeteget dolgozik, hogy megtalálja karakteréhez a tökéletes hangot.
"Ennek is megvan a maga technikája, sokat dolgoztunk rajta, és reményeim szerint sikerült létrehozni egy olyan hangot, ami tökéletesen illik a karakterhez, és amit eddig sosem hallottak tőlem."
Az ELTE logopédiai szakcsoportjának docense, Fehérné Kovács Zsuzsa szerint azonban kockázattal is járhat egy-egy ilyen szerep.
"Komoly munka a színész számára egy ennyire elváltoztatott hang kidolgozása, az tudja csak igazán megoldani, akinek megfelelő a beszéd- és énektechnikája."
Olyan támaszt kell létrehozni, ami a nyomást a rekeszizomra terheli, és nem a hangszálakra, amelyek egy ilyen megerőltetéstől gyulladásba jöhetnek, és csomók keletkezhetnek rajtuk.
"Bátor színésznő, aki ilyet vállal, de biztosan tisztában van vele, hogy melyek a megfelelő gyakorlatok, amelyekkel elkerülheti a sérülést. Van kockázata a dolognak, hiszen sérült hangszálakkal sokáig nincs éneklés.”
A színésznőre nemcsak hangja, hanem kinézete miatt is alig lehet majd ráismerni a darabban.
"Külsőleg is másként fogok kinézni, mint civilben, majdnem fehér szőke hajam lesz, és Velich Rita jelmeztervező pompázatos ruhákat tervezett nekem."
Remélem, sokan a nézőtéren majd csak a műsorfüzetből jönnek rá, hogy én vagyok az, de én ennek csak örülök.