Létrehozva: 2021.02.17.

Ízekre szedik a netezők a balesetet okozó Vitray Tamást

A hozzászólók szinte kivétel nélkül úgy vélik, 88 évesen már egyáltalán nem kéne a volán mögé ülnie. Szerinted?

Szerző Doris

Nekimentek a kommentelők Vitray Tamásnak, miután kiderült, a 88 éves riporter kedden autóbalesetet okozott Budapesten, a VI. kerületben, a Kodály Köröndnél.

Vitray Tamás elismerte a felelősségét (Fotó: FEM3)

Az ismert riporter és televíziós személyiség Volvója a Szív utcából fordult ki az Andrássy útra, és rommá tört, amikor telibe találta azt az oldalról belehajtó, ám vétlen Audi sofőrje. A Bors azt írta, Vitray Tamás a helyszínen elismerte, hogy ő hibázott, ugyanis a Szív utca felől áthajtott a záróvonalon, és nem vett észre egy haladási irányt jelző táblát.

A Bors egyik olvasója a helyszínről küldött képet
Fotó: Bors olvasói fotó

Az ügyben szabálysértési eljárás indult.

Éles kritikával illették a netezők Vitrayt

Bár bárkivel előfordulhat, hogy elnéz egy haladási irányt jelző táblát, a hozzászólók többsége úgy véli, egy 88 éves embernek már semmiképp nem kéne a volán mögé ülnie, inkább a tömegközlekedést vagy a taxit kéne választania, ha útnak indul.

„Nem kellene 88 évesen már vezetnie.

„Indoklás a kora, a látása, a reflexei... és ezt nem rosszindulatból, hanem saját és mások biztonsága miatt.

„Aki engedélyt adott neki, az a hibás! 80 felett mar nem szabad hajtásit adni.”

„Járjon taxival, elég idős már, ne veszélyeztessen senkit.”

„Nyolcvannyolc évesen nem kellene kocsit vezetnie!! Meg sem adnám neki! 65 év felett nem adnék senkinek jogsit!! Ott van az ingyen utazási szelvény, használják ki!”

Ilyen hozzászólások árasztották el a Vitray balesetéről szóló cikkeket a Facebookon, amellett, hogy természetesen mindenki jobbulást kívánt neki. Tény és való, hogy bizonyos kor felett az ember reakcióideje nő, lassabban reagál és figyelmetlenebb is lehet.

De vajon ha szellemileg elég fittnek érzi magát valaki, ne üljön a volán mögé csak azért, mert 88 éves?

Magyarországon nincs felső korhatára a jogsiszerzésnek

Magyarországon ugyan nincs felső korhatára a jogosítványszerzésnek, viszont a kor előrehaladtával egyre rövidebb időtartamon belül – 40 éven felül már ötévente, 65 éven felül háromévente, 70 után pedig kétévente – kell megújítani a jogosítványt, a döntés pedig a háziorvos kezében van.

Mik lehetnek az intő jelek?

Nos, a látáscsökkenés eredményeként homályossá válhatnak a közlekedési táblák és lámpák, a hallásproblémák pedig a megkülönböztető jelzések, vagy a dudálás figyelmen kívül hagyásával járhatnak. A memóriaproblémák megnyilvánulhatnak abban, hogy az idős sofőr eltéveszti a kijáratokat, elfelejt irányjelzőt használni, esetleg eltéved, a reflexek csökkenése hirtelen fékezéssel vagy sávváltásokkal járhat, ami adott esetben súlyos karambolokhoz is vezethet.

Ezeket figyelembe véve óriási szerencse, hogy a riporter megúszta, bár kivizsgálásra kórházba szállították.

Az, hogy egy 88 éves embernek szabad-e volán mögé ülnie, egyelőre egy olyan kérdés marad, amin még sokan sokáig fognak vitázni.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek