Létrehozva: 2020.03.31.

Újabb három dallal jelentkezik a Fran Palermo harmadik nagylemeze előtt

A Crocodile Juice Bar című album a zenekar saját bevallása szerint diszkográfiájuk eddigi legérettebb anyaga. A megjelenés előtt most újabb három dalt mutatnak meg róla.

Hazánk egyik legizgalmasabb zenekara immáron összesen hét dalt jelentetett meg hamarosan megjelenő harmadik nagylemezéről. A sort a tavaly egy animációs klippel együtt – melyet részben a frontember, Henri maga jegyzett – megjelent Demons on The Beach nyitotta, majd tavaly ősszel a nagy port kavart és számos elismerést bezsebelt FOMO című film betétdalához (Jeopardy) forgattak videót, amelyet nem mellesleg a FOMO stábja készített és a Magyar Klipszemlén díjat is nyertek vele. Ezt követte a film végefőcím dala, az egyszálgitáros, szívbemarkolóan szép és tiszta Coin in the Fountain. Henrit a FOMO filmzenéért Highlights of Hungary díjra is jelölték. Néhány hete pedig egy igazi forradalmi szerzemény, a koncerteken már sokat játszott közönségkedvenc A-aha jelent meg, amelyet most három vadonatúj szerzemény követ.

A Verve Verde a Crocodile Juice Bar második track-je, amely mind hangszerelésében, mint témájában ugyan eltér a Fran Palermotól megszokottól, hangulatában viszont azonnal felismerhetőek a zenekar védjegyei.

Fotó: Gaál Dániel

“Egy olcsó kis Casio orgonára felépülő dal, egy kevés hawaii gitárral és madárhangokkal kiegészülve. A dalszöveg Dávid zsoltárait idézi meg, a király eljövetelét ünnepli – szimbolikusan pedig a még ránk váró boldog időket élteti és azt várja türelmesen. Ezt a dalt teljes egészében otthon vettem fel, egyedül, a nappalimban, mondhatni home office módban, de még azelőtt, hogy mindenki otthonról dolgozott volna.”

Szintén Henri házistúdiójában (a basszust és a dobot kivéve) került rögzítésre a Vermilion Fish című dal, amiről így mesél:

“A dalszövegben zavaros álmaim néhány papírra vetett sora keveredik a szerelmi állapot azon korai fázisával, amikor az utcákat járva abban reménykedünk, hogy véletlenül belefutunk abba, akin folyton jár az eszünk. Úgy emlékszem, egy szokásos késő éjjeli inszomniás állapotban született a dallam ötlete, hűtőszekrény nyitogatás közben. Azok kreatív órák számomra.”

A harmadik új dal, az Under The Knife viszont a korábban megjelent A-aha címűhöz hasonlóan a londoni Toe Rag Studiosban került rögzítésre, amelynek különlegessége, hogy a ‘60-as 70-es évekből (az Abbey Road és BBC régi stúdióiból) fennmaradt technikákkal dolgoznak. Henri régi nagy álma vált valóra, hogy itt dolgozhattak. Ráadásul a Grammy-díjas Liam Watson volt segítségükre, aki olyan előadókkal dolgozott már, mint Jack White, a Tame Impala, a Metronomy, a Wolf Alice vagy a Temples. Az Under The Knife dallama pedig ismerős lehet – Henri zeneszerzőként ezt a dalt írta a Dalfutár című műsorba, amely végül egy teljesen más irányt vett. Ahogy elmondta, ezt egyáltalán nem bánja, de úgy érzi, ideje volt saját elképzelései szerint is megvalósítani.

A dal szövegét Baltasar Gracián spanyol XVII. századi barokk prózaíró ihlette. Ő írta azt, hogy a férfi, amikor még húsz éves akkor egy páva, mikor harminc ,akkor egy oroszlán, mikor negyven, akkor egy teve, és így tovább. Ezen a szálon mentem tovább szövegileg. Személyiségfejlődés, változás, és az örök farkasszem a késsel, ami szimbolikusan foglal magába minden problémát és nehézséget ebben a dalszövegben.”

A zenekar harmadik nagylemeze tehát már tényleg a küszöbön van. Az április 4-re tervezett lemezbemutatót pedig szeptember 11-én pótolják az Akvárium Klubban.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek