OLDALVONAL

Ordas álhírt terjesztenek az ellenzéki médiumok a Fradiról

Ezt már megint csúnyán benézték a baloldali portálok.
címkék:
  • Szerző: sk

Csúnyán felsült több ellenzéki híroldal, amikor a Ferencváros focicsapatának tévéközvetítéseiről cikkezett – írja a Médiapiac.

A G7.hu és a Magyar Hang is arról írt, hogy az MTVA 855 ezer eurót fizet majd a Ferencvárosnak, és azt is sugallták, ezáltal előre fogadott a Fradi eredményes hazai szereplésére.
Ezzel szemben a Médiapiac utánajárt, mi van a szerződésben:

„Az MTVA csupán keretszerződést kötött a Ferencvárossal, amelyben egy plafonösszeg szerepel, amit azonban nem feltétlenül merítenek ki. Kizárólag a lehívható összegeket kell csak megfizetni a futballklub felé. Ezek értéke pedig attól függ, hogyan teljesít a Fradi.” – írja a lap.

Keretszerződésről van tehát szó, ha a csapat nem kvalifikálja magát az UEFA sorozatokba, pénzt sem fognak kapni. Az MTVA tehát nem költötte el az 855 ezer eurós összeget, amint azt a Magyar Hang állította. A Ferencváros jövőbeli teljesítményétől függően a ténylegesen elköltött pénz lehet ennél lényegesen kevesebb is, több azonban semmiképpen sem. Ha nincs kvalifikáció, akkor természetesen közvetítés sincs, így ebben az esetben a Fradi nem érvényesíthet abban az évben semmit a keretszerződésből.

A Fradi 25 év után szerepelt újra a BL-csoportkörében
Fotó: MTI

A G7.hu azt is kiemelte, hogy a Puskás Akadémia mindössze 55 ezer, a Budapest Honvéd pedig csak 132 ezer eurót kapott a közvetítési jogokért – szintén keretszerződéses formában –, lényegesen kevesebbet, mint a Ferencváros. Ebben sincs semmi meglepő, hiszen a Puskás Akadémia hamarabb kiesett ősszel a nemzetközi kupából, mint a Kispest, így ők értelemszerűen kevesebbet is kaptak. Ráadásul ők az Európa-ligában, míg a Fradi a BL-ben szerepelt többek között Cristiano Ronaldo és Lionel Messi ellen.

 

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?