kulcsár edina
Már négy kört tudhat a háta mögött a formaautós magyar bajnok. Igazi meglepetéseket hozott az idei viadal.
Magyar János formaautós magyar bajnok az FIA közép-európai zónabajnokságában kemény feladatot kapott.
Azonos kategóriába került például egy 2020-as autóval versenyző pilótával. Az őrbottyáni autóversenyző izgalmas részleteket is megosztott az idei viadalról.
„A Hungaroringen a teszt kaotikusan sikeredett. Az időjárás megbolondított, hóesésben tettük meg az első métereket. Ez rosszabb, mint az eső, mert míg azt leviszi a menetszél, addig a hó rátapad a sisakra. Ezért egyik kezemmel végig a sisakomat törölgettem. Változott az időmérő viadal rendszere, a jövőben két kvalifikáció helyett már csak egyet rendeznek. A leggyorsabb kör az első, a második leggyorsabb kör a 2. futam rajtpozícióját jelenti” – árulta el a versenyző a Metropolnak, majd hozzátette ezek a változások semmiképpen nem előnyösek a számára.
Új autók is érkeztek a mezőnybe, ahol talán Magyar János kocsija a legidősebb. Az olasz Paolo Brajnik 2020-as Dallarával versengett, amin már az F1-ből ismert Halo is rajta van, és láthattuk az Euroformula Open mezőnyében a Hungaroringen.
Ráadásul azonos kategóriába is kerültek. A pilóta azt is elárulta mennyire csökkenti ez a győzelmi esélyeit.
„Technikai sportról lévén szó, bármi megeshet, így az időjárás is közbe szólhat. Engem motivál a kihívás, ha egy ilyen autót legyőzők, az remek teljesítmény. A Hugaroringen eseménydús futamok voltak, egy kategória 2. és egy kategória 3. helyet szereztem. Ezeket a magyar bajnokságban is értékelik, amiben éllovasként zártam” – árulta el Magyar János.