tóth gabi
Max Verstappen aggódik a Formula–1-es istállók szerelőiért, akiknek a magánéletét súlyosan érintheti az, hogy 22 futamosra növelték a 2020-as versenynaptárat, benne hét olyan időszakkal, amely során két hétre el kell utazniuk a családjaiktól.
A Formula–1 2020-as versenynaptárában 22 nagydíj szerepel, miután a Vietnami és a Holland GP bekerült a menetrendbe, s csak a Német GP került ki belőle az idei 21 futam közül. Max Verstappen szerint a versenyek számának emelkedése nem tesz jót az F1-ben dolgozó szerelők magánéletének – írja az MTI.
„Nem értek egyet a versenynaptár bővítésével. Csak a legjobb futamokat kellene megtartani”
– mondta a Red Bull holland versenyzője, aki annak ellenére beszél a bővítés ellen, hogy ezzel éppen a hazájába kerül futam. A versenyek számának növelése a pénzről szól, az F1 jogait birtokló Liberty Media nem engedheti meg, hogy csökkenjen a nagydíjrendezési jogdíjból származó bevétel, de nem is tud olyan magas összegeket kisajtolni a szervezőkből, mint korábban Bernie Ecclestone.
A klasszikus pályák engedményeket kérnek, így a bevételek szinten tartásának módja a darabszám növelése. Ezzel Verstappen is tisztában van.
„Tudom, hogy még több pénzt akarnak, de közben azokra is gondolniuk kellene, akik a pályán dolgoznak futamról futamra, a szerelőkre. Nekik már kedden meg kell érkezniük, mert feladatuk van, nem úgy, mint azok, akik mindenről döntenek, és csak szombaton vagy vasárnap néznek ki néhány órára, olykor a futam közben megérkezve. Tőlük harminc futam is lehetne, mert nekik egy ilyen nagydíj legfeljebb háromnapos elfoglaltság”
– mondta Verstappen.
„A legtöbb csapattagnak azonban öt vagy hat napja telik ezzel. És nem magamról beszélek, hanem a szerelőkről és a mérnökökről. Ha tovább növelik a versenyek számát, be is nyújthatják a válókeresetüket”
– utalt Verstappen arra, hogy hét olyan alkalom is lesz, amikor egymás utáni hétvégéken rendeznek futamokat, azaz a csapatok tagjainak két hétre távol kell lenniük a családjaiktól.