kulcsár edina
Sokan üzletet csináltak a szenvedélyükből.
Kelet-európai szemmel nézve mai napig rácsodálkozunk, hogy milyen brutális formában vannak az olyan igencsak korosodó sztárok, mint például a 75 éves Arnold Schwarzenegger.
Nem feltétlenük kell azonban irigykedni rájuk, az utóbbi években ugyanis lehullt a lepel az olyan gigantikus izmokat növesztő sztárok káros szokásairól, mint az osztrák tölgy vagy éppen Dwayne „The Rock” Johnson. Mint kiderült elég durva energiaital-fogyasztók, sőt, sokuknak saját márkája is van, aminek köszönhetően filmezés vagy zenélés mellett is óriási vagyonokat akasztanak le.
Swarczi nem most kezdte a energiaital-bizniszt, ugyanis már a 80-as években feltűnt az Alinamin-V nevű japán pörgető ital reklámjában. Ezzel pedig az is elmondható, hogy az osztrák testépítőből lett világsztár volt az első nagyobb név, aki energiaitalhoz adta a nevét.
Napjaink egy szupersztárja kétségtelenül Dwayne Johnson, vagy ahogy a legtöbb magyar ismeri, A Szikla. Az egykori pankrátort elképesztően szereti a közönség, amelyet a vicces és izgalmas filmjei mellett annak is köszönhet, hogy rengeteget dolgozott a sikerért. Johnsonnak a nagy áttörést A Skorpiókirály című film főszerepe hozta meg. Ezzel anno 5,5 millió dollárt keresett, ami manapság a 20 milliós sztárgázsikhoz képest aprópénznek tűnik, azonban igenis nagy dolog, ugyanis még Guinness rekordot is ért: előtte sem és azóta sem kapott még színész ekkora összeget az első főszerepért. A rengeteg munkához pedig rengeteg energia is kell, azt pedig A Szikla a saját bőrén tapasztalhatta meg, éppen ezért 2021-ben kiadott egy saját energiaital márkát is, ZOA néven.
A következő nagy nevet szintén nem kell bemutatnunk, hiszen amellett, hogy világsztár, még egy hazai márkát is reklámozott: az illető pedig a Die Hard-filmek sztárja, Bruce Willis. A ma már súlyos betegséggel küzdő akciósztárt 2018-tól láthattuk a Hell energiaital különféle reklámjaiban.
Persze a színészek mellett a zenészekre is ráfér az energia: a Rock DJ és a Feel című slágerek előadója Robbie Williams-nek állítólag volt olyan időszaka, amikor napi 20 doboz energiaitalt is megivott. Azt nem tudni, hogy egy ez valóban így történt-e, az viszont biztos, hogy a 49 éves popikon is előrukkolt egy saját márkás energiaitallal.
Williams mellett Curtis Jackson, azaz 50 cent is beszállt az üzletbe, ő is piacra dobta már saját márkáját Street King néven. Az amerikai rapper azonban nemcsak a saját zsebét tömi az ital forgalmazásából származó bevétellel, ugyanis az Egyesült Nemzetek élelmezési Világprogramja révén az afrikai gyermekek étkezését segíti.