tóth gabi
Trükköket és kaszkadőröket nemcsak a mozifilmek forgatásán vetnek be a készítők, hanem a Megafilm Kék róka című tévéfilmjénél is.
Trükköket és kaszkadőröket nemcsak a mozifilmek forgatásán vetnek be a készítők: a Megafilm Kék róka című tévéfilmje – melyet szombaton, azaz január 22-én mutat be a Duna TV 19:50-kor – is tele van izgalmas, különleges megoldásokkal. Íme 11 érdekes tény a legújabb magyar tévéfilmről.
„A két színész Cecíliát és Sándort alakítja. Első pillanattól kezdve szinte tapintható a vibrálás a két karakter között. Az egyik jelenetüket egy borospincében vettük fel. Azt kértük tőlük, hogy szabaduljon el a szenvedély, Cecília és Sándor végre legyenek egymáséi. A színészek olyan jól teljesítették a kérésünket, hogy már a forgatáson éreztük, ez túl sok lehet, talán a film el sem bírja, így kértünk egy szolidabb kivitelezést is, hogy tudjunk választani” – árulta el a Kék róka rendezője, Pacskovszky József.
„A történet szerint Cecília át akar kelni az úton, figyelmetlen, nem veszi észre, hogy éppen jön egy autó. Szerencsére Sándor (Száraz Dénes) az utolsó pillanatban elrántja őt. A kaszkadőrök lepróbálták, de a színészek azt mondták, legalább nézzük meg, ők meg tudnák-e csinálni, legyen egy próbafelvétel. Dénes véletlenül egy mozdulattal később nyúlt Emőke után, amitől az autó vezetője frászt kapott. A jelenet annyira hitelesnek és veszélyesnek tűnt a kamerán keresztül, hogy úgy döntöttünk, nem ismételjük meg a kaszkadőrökkel, akik persze rém csalódottak voltak” – mesélte a rendező.
„Cecília és a barátnője, akit Sodró Eliza játszik, részt vesznek egy árverésen, ahol igazából a barátnőnek próbálnak partnert találni, ám egy szerencsétlen mozdulatnak köszönhetően megveszik az egyik tételt, ami egy tanganyikai termékenységi szobor. Kétségkívül a film legviccesebb tárgyáról van szó, ami többször is felbukkan. Tökéletes volt a kellékes választása, egy aprócskának nem mondható gond volt csak a szoborral: a hímtagja nem úgy állt, ahogyan szükség lett volna rá, ám ezt egy vágás-ragasztással könnyedén megoldottuk!” – mesélte nevetve Pacskovszky.
Az árverésen Sodró Eliza karakterének a Kék róka egyik forgatókönyvírója, Somogyi György integet, kalauzként feltűnik egy mondat erejéig a gyártásvezető, Balázs Gábor, Sztárek Andrea mellett a rendező fia, Pacskovszky Áron, de láthatjuk a casting directort, Rónay Dórát, és a Megafilm produkciós koordinátorát, Filip Fruzsinát is.
A színésznek meg kellett tanítani a mozdulatot, hogyan kell feltenni egy bakelitet úgy, mintha világéletében lemezeket hallgatott volna.
Ez egy működőképes épített repülő, a tulajdonosa átszelte vele Olaszországot is.
„Van egy olyan jelenet, amikor autóval megyünk Dénessel a klubjába. Elképesztő élmény volt leforgatni: egy hangárban vettük fel. A korabeli autót ketten rugóztatták, hogy úgy tűnjön, mintha menne, az ablaktörlőn damilt húztak át, hogy mozgatható legyen, a kocsi mellett lámpákat forgattak, imitálva a közvilágítást, az eső pedig zuhanyrózsából esett. Annyira csodálatos és izgalmas volt!” – mesélte Zsigmond Emőke.
„Általában örülni szoktak az ingatlantulajdonosok annak, ha vége egy forgatásnak, mert ilyenkor rengeteg ember lepi el a helyszínt, nagy a nyüzsgés. Ő viszont annyira kedves volt, hogy megvendégelt bennünket. Már rég Pesten kellett volna lennünk, amikor még ott uzsonnáztunk. Ezúton is köszönjük a vendégszeretetét!” – mondta a rendező úr.
A Kék rókának több vizuális rétege van, szerepelnek benne archív felvételek a 30-as évek Budapestjéről – az autóknak, a vonatbelsőknek, a tereknek, a ruháknak van egyfajta jó értelemben vett romantikája, de ugyanakkor már modernek. Beillesztettek stock videókat is, amiket CGI-jal alakítottak át a korszaknak megfelelően és olyan trükköket is alkalmaztak, amik a meseszerűséget erősítik.