kulcsár edina
Főműsoridőben egy év alatt megnégyszerezte piaci részesedését a MediaVivantis két csatornájával. A LifeTV lefedettsége már 94% körüli, jóformán minden szolgáltatónál ott van az alapcsomagban. A vezérigazgató, Hajdú Péter beszélt az Origónak.
A LifeTV a legdinamikusabban növekvő televízió Magyarországon. A vezérigazgató, Hajdú Péter számolt be az újdonságokról és az elért eredményekről az Origónak.
„Egy éve vagyok vezérigazgató, tizenkét hónap alatt megháromszoroztuk a csatornáink piaci részesedését a teljes napon, megnégyszereztük a részesedést főműsoridőben. 2021 áprilisában, 1,1%-ra emelkedett a piaci részesedésünk a teljes napon, ugyanakkor főműsoridőben 1,59%-os közönségarányunk volt. A LifeTV egy évvel ezelőtt 0,28%-on állt, stabil 1 százalékra nőtt egy év alatt. 0,18%-on állt az Ozone, 0,6% lett egy évvel később, azaz idén áprilisban. Minden adat a 18-59-es korcsoportra vonatozik” – kezdte Hajdú Péter az Origo megkeresésére.
A LifeTV egyik legeredményesebb újítása a török sorozatok bevezetése volt, ezek népszerűek, a legnézettebb az Álmodozók volt. Az Összezárva Hajdú Péterrel című heti műsor adásideje alatt a top 10-be repítette a csatornát.
„Az első széria átlagos nézettsége 1,58% volt, a második 1,95%-re nőtt. 2020 októberében volt az eddigi csúcs, 3,2%-ot értünk el, akkor Berki Krisztián volt a műsorban. A Tóth Andival készült adásunk volt a második legnézettebb” – jegyezte meg a műsorvezető.
Hajdú Péter elmondta, hogy a Vacsorakirály 1,01%-ot csinált legjobb hetében, a Van életünk pedig 1,51%-on is volt, mindkettő reality. Az Ozone legnézettebb műsora a Raktárvadászok, legjobb hetében 1,5%-os közönségarányt mértek.
„Lefedettség tekintetében nagy eredményt értünk el a LifeTV-vel, 67%-os volt egy éve, most 94% körül járunk, több csomagba bekerültünk az elmúlt hetekben. Az országban szinte az összes szolgáltatónál ott vagyunk alapcsomagban. Az Ozone TV megváltozott, kereskedelmi tévére váltottuk, jelenleg 69%-os lefedettséggel megy” – folytatta a vezérigazgató.
Hajdú Péter büszke arra, hogy ismert neveket sikerült leszerződtetni a reggeli műsorhoz, az Ébredj velünk!-höz. Ábel Anita, Csonka András, Bereczki Zoltán, Holdampf Linda ébresztik a nézőket minden hétköznap. „A műsor hozza, amit vártunk tőle, volt már közel 2%-os közönségaránya” – jegyezte meg Hajdú Péter. A reggeli műsor nyáron két hónapos szabadságra megy, júliusban és augusztusban „best of” adások lesznek a képernyőn.
Hétvégén sok krimi megy a LifeTV-n, van olasz nyomozósorozatunk, szeretik a nézők a Római helyszínelőket, a török sorozatok után pedig török vígjátékfilmek is jönnek májusban.
Visszatér ősszel a Van életünk című reality, amely hazai celebek kalandos mindennapjait követi. Lesz olyan új, heti műsor, amelyről Hajdú Péter még nem akart beszélni, de két újdonságot elárult.
„Látjuk, hogy a heti saját gyártású műsorok sikeresek, az Összezárva nagyon szépen hoz. Úgyhogy visszajön a Frizbi Hajdú Péterrel, továbbá érkezik az Activity Ábel Anitával. Arról, hogy én kellek-e kétszer egy héten a képernyőre, egyezettem a menedzsmenten belül. Nem akartam feltétlenül újabb műsort magamnak, de látva az Összezárva számait, úgy éreztük, nem szabad kihagyni ilyen ziccert. Visszamenőleg megnéztük a Frizbi számait, és arra jutottunk, vissza kell hoznunk a beszélgetős műsort” – mondta.
Úgy érzi, hogy minden terméknek van evolúciója, és a LifeTV is folyamatos átalakuláson megy át. Eleinte életmódcsatorna volt, szerény nézettséggel, majd általános szórakoztató csatornát csináltak belőle, ez vezetett a jobb nézettséghez:
„Be kellett rúgni az ajtót, ezt pedig bulvárral lehetett, Berkivel, Alekosszal. Már nincs szükségünk kőkemény bulvárra, nem véletlen, hogy mostanában az Összezárva vendégei Fenyő Iván és Stohl András voltak. Nem mondom, hogy nem lesz trash, de az is jelzés, hogy Berkit a Van életünk-ben Cooky váltotta családjával, gyerekeivel. A minőségi bulvár felé megyünk” – jegyezte meg a MediaVivantis vezérigazgatója.