RETRO RÁDIÓ

A TV2 minden kiemelt célcsoportban legyőzte az RTL Klubot

A TV2 minden kiemelt célcsoportban legyőzte az RTL Klubot
ripost
Szerző
ripost
Létrehozva2020. 06. 05. 10:40

Az idei év első öt hónapjának összesített adatai szerint is piacvezetővé vált a TV2, májusban a főműsoridőt és az egész napot tekintve sem tudta egyetlen csatorna sem legyőzni.

A TV2 nem csupán főműsoridőben, hanem az egész napot tekintve is toronymagasan megnyerte a májusi nézettségi versenyt mindhárom kiemelt célcsoportban, csatorna és csoportszinten egyaránt.

Május mellett pedig az év eddig eltelt időszakát (2020. január 1 – június 1.) tekintve is a legnézettebb csatorna lett a TV2, s ezzel kérdés nélkül állítható, hogy az ország piacvezető televíziója lett.

Fotó: TV2

Ez az állítás mindhárom kiemelt célcsoportra vonatkozóan igaz: a 18-59 évesek körében 9,6 százalékos részesedéssel áll a dobogó legfelső fokán (RTL Klub: 9,4 százalék), a 18-49 éves korcsoportban 9,7 százalék a közönségaránya (RTL Klub: 9,2 százalék), míg a teljes lakosság körében 11,1 százalékos részesedéssel vezet a csatornák versenyében (RTL Klub: 9,5 százalék). A májusi hónap legnézettebb műsorainak top 10-es listájában sem hagyott túl sok érvényesülési lehetőséget a TV2 az RTL Klubnak, hiszen a konkurens csatorna Híradója volt az egyetlen, amely helyet kaphatott a rangsorban (A18-59, AMR szerinti rangsor műsorcím-ismétlődés nélkül).

A májusi adatok alapján, egész napra vonatkozóan a 18-59 éves célcsoportot tekintve a TV2-nek 10,1 százalékos részesedést sikerült elérnie, míg az RTL Klub csak 6,8 százalékot tudott felmutatni.

Csoportszinten még nagyobb különbséggel tudta maga mögé utasítani a TV2 Csoport az RTL Magyarországot: míg a piacvezető csatornatársaság 24,7 százalékos részesedést zsebelhetett be májusban, addig az RTL Magyarország 20,0 százalékos részesedést tudhatott magáénak.

Az Exatlon a május 29-i, pénteki adásával, melyben a női játékosok döntőjét követhették figyelemmel a nézők, a műsor második szériájának legnézettebb epizódját jegyezte a 18-59 és a 18-49 évesek körében egyaránt (18-59: 392.106 fős nézettség és 20,0 százalékos részesedés, 18-49: 307.087 fős nézettség és 22,7 százalékos részesedés).

Fotó: Sulyok László / Ripost

Az Exatlon 109 adásának teljesítményét tekintve a műsor idősávjában mindhárom kiemelt célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) jelentős különbséggel tudott nyerni a TV2 az RTL Klubbal szemben: a 18-59 évesek körében a TV2 az Exatlon sávjában átlagosan 14,0 százalékos közönségaránnyal futott, míg az RTL Klub ugyanezen sávban 13,4 százalékos részesedést mondhatott magáénak. A sport reality-t igencsak kedvelő 18-49 éves korosztályban még ennél is nagyobb különbséggel nyerte meg az idősávját: a TV2 a műsor idősávjában 15,4 százalékos átlag részesedést produkált, míg az RTL Klub a nézők 12,8 százalékát tudta a képernyők elé ültetni ugyanezen idősávban (vizsgált időszak: 2020. január 1 – június 1., 109 adás átlaga).

A csatorna sikeréhez a hír- és infotainment, valamint a reggeli magazinműsorok jó teljesítménye is rendkívüli mértékben hozzájárult az év ötödik hónapjában. A Tények este 18 órakor kezdődő epizódjai a teljes lakosság körében továbbra is nagyobb nézettségnek örvendenek, mint az RTL Klub este 6 órás Híradója. Míg a TV2 hírműsora 673.241 fős átlag nézettséget ért el, az esti RTL Klub Híradó 662.681 fős nézettségével alulmaradt a versenyben (vizsgált időszak: 2020.05.01-05.31. között, este 18:00 órakor kezdődő epizódok).

A Mokka, a Mokkacino és a Tények Plusz májusban mindhárom kiemelt célcsoportban nyerték saját idősávjukat az RTL Klub azonos idősávjával szemben. A 18-59 évesek körében májusi átlag részesedésük a következőképpen alakult: Mokka: 14,6 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 5,3 százalék), Mokkacino: 8,6 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 2,7 százalék), Tények Plusz: 14,0 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 13,6 százalék).

A főműsoridőt közvetlenül megelőző délutáni idősávok sorozatai is kimagaslóan teljesítettek a TV2-n az elmúlt hónapban: az Amanda című chilei filmsorozat májusi adásai átlagosan 8,8 százalékos részesedéshez juttatták a csatornát és így közel kétszer annyi nézőt mondhattak magukénak, mint az RTL Klub ugyanezen idősávjában futó programok, amelyek átlagosan 4,6 százalékos közönségaránnyal zárták a hónapot. A Remények földje még ennél is nagyobb győzelmet aratott az RTL Klub fölött: a török sorozat májusi epizódjait több mint kétszer annyian követték figyelemmel, mint a konkurens csatorna ugyancsak török szériáját, Az Elif – A szeretet útján című sorozatot. Így a TV2 átlagosan 10,5 százalékos részesedést jegyzett ebben az idősávban, míg az RTL Klub csupán 4,9 százalékot tudott produkálni.

A TV2 Csoport kábelcsatornái közül nagyon jól teljesített az elmúlt hónapban a Prime, amely a 18-59 éves korcsoportban a negyedik legerősebb kábelcsatornaként zárta a májust 3,0 százalékos közönségarányával. A hazai tévécsatornák „középmezőnyében” igen erős verseny zajlik, májusban mindössze négy kábelcsatornának sikerült elérnie három százalékos vagy a feletti részesedést a 18-59 évesek körében (Film+, Mozi+, Cool és Prime).

Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás, Live + As Live adatok

Havi Top10 műsor

A májusi hónap top10 műsorát tekintve a 18-59 és a 18-49 éves korcsoportban is csupán egyetlen RTL Klubos műsor, a Híradó tudott bekerülni a hónap 10 legnézettebb tévéműsora közé, a többi kilenc műsor mindkét célcsoportban a TV2 programjai közül került ki (AMR szerinti rangsor, műsorcím-ismétlődés nélkül).

A hónap abszolút győztese a TV2 Egyszer volt Budán Bödör Gáspár című vadonatúj sorozata lett, amely május elsejei premier epizódjával nem hagyta magát letaszítani a trónról − mindhárom kiemelt célcsoportban az élen végzett, jelentős különbséggel a többi helyezetthez képest (A4+: 1.209.596 fős nézettség, 18-59: 661.646 fős nézettség, 18-49: 479.741 fős nézettség). A képzeletbeli dobogó második fokára a 18-59 és a 18-49 évesek körében is a fentebb már említett május 29-i Exatlon epizód, a női döntő került.

Hatalmas népszerűségnek örvendtek májusban a TV2 vasárnap esti mozifilmjei is: a 18-59-es célcsoportban a top10-ben végzett többek között a május 17-én sugárzott Kellékfeleség (3. helyezés), a május 24-i Jurassic World, a május 31-i Mamma Mia!, továbbá a május 3-án és 10-én adásba került Nagyfiúk című film első és második epizódja is. A 10 legnézettebb műsor között természetesen helyet kapott a Tények (május 24.) és a Tények Plusz (május 6.) egy-egy adása is.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.