RETRO RÁDIÓ

Óriási sikert ért el a TV2 Csoport

Óriási sikert ért el a TV2 Csoport
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2020. 04. 03. 18:00

A koronavírus-járvány átalakította a hazai tévénézési szokásokat. Csúcsra tör a Mintaapák.

Átlagosan szinte minden negyedik magyarországi tévénéző a TV2 Csoport csatornáit nézte 2020 első negyedévében, aminek köszönhetően nagy előnnyel megnyerte a nézettségi versenyt Magyarország egyik vezető tévétársasága. Jól mutatja a különbséget, hogy az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve mindhárom fő célcsoportban 23 százalék feletti részesedést ért el a TV2 Csoport az év első három hónapjában, miközben az RTL Magyarország egyik célcsoportban sem tudta elérni ezt a számot.

Fotó: TV2

Az egész napra vonatkozó közönségarány (SHR%) tekintetében a 18-59 éves korcsoportban 24,1 százalékos eredménnyel zárta az év első három hónapját, míg a konkurens RTL Magyarország portfóliója 22,2 százalékos eredményt ért el. A 18-49 éves korosztályban szintén a TV2 Csoport nyert, akárcsak a teljes lakosságot tekintve. Előbbinél 23,3 százalékos közönségarányt ért el a TV2 Csoport a konkurens RTL Magyarország 22,2 százalékos eredményével szemben, a teljes lakosságot tekintve pedig 24,6 százalék állt szemben 20,6 százalékkal a TV2 Csoport javára, az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve.

Márciusban a koronavírus-járvány világméretű terjedése a hazai tévénézési szokásokat is megváltoztatta: a napi tévénézési idő nagymértékben megnőtt a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Míg a 18-59 évesek tavaly márciusban 240 percet töltöttek a tévéképernyők előtt, idén márciusban ez az érték 273 percre nőtt. A 18-49 évesek és a teljes lakosság körében pedig egyaránt 39 perc volt a növekedés tavaly márciushoz képest, előbbi korcsoportban 209 percről 248 percre nőtt a tévénézésre fordított idő; a teljes lakosság körében pedig 279 percről 318 percre.

A TV2 Csoport ezt a rendkívüli márciust is győzelemmel zárta az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve, hasonlóan az év első két hónapjához. (A18-59: TV2 Csoport: 23,8%, RTL Magyarország: 22,3%, A18-49: TV2 Csoport: 23,3%, RTL Magyarország.: 22,5%, A4+: TV2 Csoport: 24,4%, RTL Magyarország.: 20,7%). A TV2 csatorna pedig mind az egész napot tekintve, mind főműsoridőben sokkal erősebb teljesítményt mutatott idén márciusban a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A 18-59 évesek körében a tavaly márciusi 8,4 százalékos közönségarányhoz képest idén márciusban 10,2 százalékot ért el a TV2 egész napra vonatkozóan, főműsoridőben pedig a tavaly márciusi 11,2 százalékos részesedést idén márciusban sikerült 14,1 százalékra duzzasztani, ami igazán jelentős növekedésnek számít.

„Mindig is arra törekedtünk, hogy minden napszakban a legszélesebb körű szórakoztató tartalmakkal szolgáljunk minden korosztály számára. A jelenlegi rendkívüli helyzetben, amikor sokkal több ember tölti napközben tévézéssel az idejét, ez a törekvés különösen helyénvalónak mutatkozott. Az eredményeink is visszaigazolják ezt: 2020-ban eddig a TV2 Csoport csatornáit nézték a legtöbben az egész napos adatok szerint, átlagosan minden negyedik tévénéző minket választott ebben a periódusban” – mondta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

Fotó: Exatlon Hungary / TV2

Vezet az Exatlon, a Nicsak, ki vagyok?, erősen teljesít a Mintaapák

A zászlóshajó műsorok tekintetében is jól indult a 2020-as év a TV2 számára, az Exatlon Hungary, a Nicsak, ki vagyok? és a Mintaapák egyaránt jelentős sikereket értek el. Az Exatlon Hungary második szériája 2020 első negyedévének emblematikus főműsoridős programjaként eddigi 65 adását figyelembe véve továbbra is nyeri idősávját a 18-49 éves korcsoportban. A TV2 közönségaránya a műsor idősávjában a második széria valamennyi adását figyelembe véve 14,9 százalék, míg az RTL Klub ugyanezen idősávban 13,6 százalékos részesedéssel bír.

Márciusban a tervezettnél korábban, hat adás után egy időre elbúcsúzott a nézőktől a TV2 vasárnap esti showműsora, a Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada. A közkedvelt műsor eddigi hat epizódjának átlagát tekintve a 18-59 évesek körében megnyerte saját idősávját: 18,3 százalékos részesedést hozott a TV2-nek, míg a műsor idősávjában az RTL Klub közönségaránya 17,8 százalék volt.

A Mintaapák nézettsége a sorozat történetében rekordmagasságokat ért el márciusban. A sorozat eddigi 10 legnézettebb epizódja a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban is a márciusi részek közül került ki. A legmagasabb közönségarányt mindkét célcsoportban a március 12-i adás hozta: 18-59-en 17,9 százalékos, 18-49-en 19,7 százalékos részesedést ért el.

A rendkívüli helyzet miatt megnövekedett hír- és információfogyasztás a Tények és a Tények Plusz nézettségében is tetten érhető. A két főműsoridős program nézettsége a 2020. január-februári átlaghoz képest jelentős emelkedést mutat: a Tények este 6 órakor kezdődő epizódjainak átlagos közönségaránya márciusban 17,5 százalék volt az első két hónapra vonatkozó 15,5 százalékos átlaghoz képest a 18-59 korosztályban, míg a Tények Plusz esetében a március 16,0%-os részesedést hozott a január-februári 14,3%-hoz képest.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.