tóth gabi
A tavalyi évben a TV2 és a TV2 Csoport is piacvezetõ volt a teljes lakosságban, a teljes napot vizsgálva, míg a médiavállalat kábelportfóliója mindhárom fontos célcsoportban megelõzte a konkurenciát.
Szoros verseny alakult ki 2018-ban a TV2 Csoport és konkurenciája, az RTL Magyarország között.
A TV2 Csoport kábelcsatornái már mindhárom fontos célcsoportban piacvezetők voltak a tavalyi évben, a teljes portfólió és a főcsatorna pedig teljes napon, a teljes lakosság körében a legnézettebb lett 2018-ban.
Míg a TV2 a négy évesnél idősebbek körében, egész napon 10,2%-os átlagos napi közönségarányt ért el, addig az RTL Klub kevesebbet, 10%-ot.
Csoportszinten ennél is nagyobb a különbség, míg a TV2 Csoport csatornáit átlagosan a tévézők 22,9%-a, addig az RTL Magyarországot 21,4%-uk választotta tavaly.
A tendenciákat vizsgálva jól látszik, hogy az elmúlt három évben a TV2 Csoport folyamatosan növelte piaci részesedését, míg konkurensének közönségaránya évről-évre csökkent.
A TV2 Csoport teljes napi, teljes lakosságban vizsgált közönségarányai az alábbiak szerint alakultak: 2016-2017-2018-ban: 16,8%-20,8%-22,9%, míg az RTL Magyarországé: 24,5%-23,1%-21,4%.
2018-ban a TV2 Csoport mind cégcsoport, mind kábelportfólió szinten növekedni tudott mindhárom fontos célcsoportban, teljes napon, 2017-hez képest.
A legnagyobb növekedést a négy évesnél idősebb nézők körében a kábelportfólió érte el, itt az előző évhez képest 2,6 százalékponttal, 25,7%-kal tudta növelni piaci részesedését a cég.
Ugyanebben a korcsoportban a teljes portfólió is több, mint 10%-kal javított előző évi átlagos közönségarányán (2,1 százalékpontot).