kulcsár edina
Manapság egész más úton lesz valakibõl híresség, mint akár pár évvel ezelõtt: az Instagram saját celebeket termel, a tévé és a mozi csak a nyomában liheg.
2015-re úgy tűnik, hogy végleg megváltozott a sztárvilág összeállítása. Már nem számít, ki milyen tehetséges, milyen dalokat vagy filmeket csinál, vagy miket nyilatkozik. Elég, ha van egy jól menedzselt Instagram- és Twitter-profilja.
A jelenség megvizsgálásához elég csak megnézni 2015 legkörberajongottabb instagramos képeit. Mindegyik több tízmillió emberhez jutott el, és igazából egyik sem valami nagy művészi alkotás. Csupán olyan emberek készítették őket, akik az önmenedzsment királynői. Ott van például Taylor Swift, aki a macskáival nagyobb népszerűséget ér el, mint a Grammy-díjas dalaival.
Az persze még érthető is, hogy egy jó hangú és népszerű énekes, mint Swift vagy akár Beyoncé miért vonz sok embert, de megjelentek olyan emberek is, akik konkrétan Instagram-sztárok, és semmihez sem értenek. A Kardashian-család legfiatalabb tagjai, Kylie és Kendall Jenner tényleg egyszerűen azért híresek, mert szépek, mutogatják magukat és Kim Kardashian a nővérük.
De náluk rosszabb hátszéllel rendelkező emberek is képesek híressé válni az Instán. A német Leila Lowfire oldala nem is olyan rég indult el, és már most 12,4 ezer ember követi a leginkább pucérkodásból álló produkcióját úgy, hogy igazából senkinek nincs róla fogalma, ki ez a nő.
Ha azt hinné valaki, hogy Magyarországon nem ez megy, óriásit téved: mivel mifelénk a sztárvilág eleve nem úgy működik, mint a normális helyeken, teljesen egyértelmű, hogy az alternatív útvonalak egyre sikeresebbek lesznek. Amíg az újságokban többnyire olyan emberek szerepelnek, akik a munkásságukkal lettek valakik, addig a YouTube segítségével olyan valakik válnak milliók kedvencévé, mint a bizarr gondolkodású rapper, Mr Busta. De az Instagram is népszerű a magyar sztárok körében. Aleska Diamond ugyan szép felnőttfilmes karriert tudhat magának, de széles körben akkor ismerték meg, amikor a fotós közösségi oldalon megkezdte az önnépszerűsítést. A módszere pedig működik, hiszen jelenleg minden második ember tudja, hogy ki ő.
És akkor még nem is említettük Lévai Adriennt, akinek szép nemzetközi követőtábora jött össze mindössze azzal, hogy sokat vetkőzik és mutogatja a melleit.
Mindezt úgy, hogy itthon már nem is nagyon dolgozik. Kizárólag külföldi magazinoknak pózol, és néha a DJ pult mögé is bepattan.
2015-re tehát végleg győzelmet aratott a közösségi média minden más felett,
a valóban sikeres embereket pedig inkább itt kell keresni, mintsem a tévében vagy a moziban.