RETRO RÁDIÓ

Elutasítod a mobilszolgáltató áremelését? Még megteheted!

Elutasítod a mobilszolgáltató áremelését? Még megteheted!
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2015. 06. 27. 20:47

Részleges visszavonulót fújt a Telenor és a Telekom mobilszolgáltató a július elsejétõl érvénybe lépõ áremeléseiktõl a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) tegnap kötött megállapodás szerint. A legutóbbi telefonszámla kézhezvételétõl számított 15 napig nyilatkozhatnak az ügyfelek, ha ragaszkodnak a korábbi szerzõdésük szerinti tarifákhoz.

A közelmúltban a két szolgáltató tetemes bírságot kapott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól (NMHH) a nem megfelelő áremelési gyakorlatuk miatt, amelyről a Ripost „Negyedmilliárdos bírság a Telenornak” a című írásban számolt be.

A hírközlési felügyelettel létrejött pénteki megállapodás szerint, ha az előfizetők nem fogadják el a díjemelést és erről

a legutóbbi számlájuk kézhezvételétől számított 15 napon belül értesítik szolgáltatójukat, akkor a korábbi tarifával telefonálhatnak.

A Telenor meglehetősen megnehezíti a kapcsolatfelvételt a tarifa-módosítás elutasításával kapcsolatban nyilatkozni szándékozó ügyfeleknek. A telefonos ügyfélszolgálata folyamatosan túlterhelt, nem fogadja a hívásokat. A neten, vagy okostelefonon elérhető My Telenoron – ami a szerződött partnerek személyre szabott tájékoztatását hivatott szolgálni -, sincs lehetőség üzenni az ügyfélszolgálatnak. A honlapjukon egyetlen olyan email cím sincs, ahová belépési név és jelszó nélkül írhatnának az ügyfelek. A "jelszavas üzenet" szolgáltatás pedig nem ismeri fel a regisztrált telefonszámot.

 

A megadott telefonszám nem található. Kérjük, ellenőrizze, hogy valóban helyes telefonszámot adott meg.

 

Az új tarifákat is csak akkor találja meg az ügyfél, ha a honlap keresőjében rákeres, vagy előbányássza az általános szerződési feltételeket. A negyedmilliárdos bírság arra nem szorította rá a szolgáltatót, hogy honlapjának nyitólapján, jól látható helyen adjon eligazítást a korábban szerződött ügyfeleinek az egyoldalú áremelésről. Arról pedig beljebb sem talál információt, hogy nyilatkozatával fenntarthatja a korábbi tarifákat.

A Telekom sem könnyíti meg a tájékozódást a tennivalókról. Pénteken koradélután vált elérhető az a link, amelyet közleményükben ígértek meg az ügyfeleknek. Ebben közlik az új tarifatáblázatot és azt kínálják fel az előfizetőnek, hogy „lehetősége van más díjcsomagot választani a mindenkori Díjszabásban szereplő díjcsomagok közül, a választott díjcsomag feltételei szerint”.

A portfolio.hu ennél többet közöl:

amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Fontos, hogy ez a lehetőség csak a 2015. május elseje előtt megkötött szerződésekre vonatkozik, hiszen azt követően már az új tarifák ismeretében állapodtak meg szolgáltatójukkal az ügyfelek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.