RETRO RÁDIÓ

Vigyázat, így élnek vissza a Black Fridayjel a bankok!

Vigyázat, így élnek vissza a Black Fridayjel a bankok!
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 11. 12. 07:44

A bankok is ráugrottak arra, hogy kitört a vásárlási láz, kezdõdnek a nagy Black Friday-akciók az interneten és az áruházakban. A pénzintézetek drága hiteleket akarnak ránk sózni, de gyakran a 0%-os THM is trükkös, igen drága ajánlatot takar! Ráadásul új módszer is megjelent: elkezdték hívogatni az ügyfeleket, a Black Fridayre hivatkozva!

Elöntött mindent a Black Friday: leértékelést hirdetett rengeteg webáruház, műszaki és egyéb üzlet, sőt még utazási irodák is nyakra-főre akcióznak a következő hetekben. A bankok is ráugrottak a lehetőségre: idén először már kimondottan a Black Fridayre is meghirdetnek kölcsönöket. De vigyázat, most nagyon drága hiteleket akarnak ránk sózni!

18% fölötti THM!

Két olyan pénzintézetet találtunk, ami az egyik hitelét is elnevezte a Black Fridayról – ám mindegyik igen drága! A Providentnél potom 18,2%-os THM-mel kínálnak hitelt, ami rendkívül magas akkor, amikor 1% alatt van a jegybanki alapkamat – vastagon keresnek ezen a kölöcsönön. Mint ahogy a Takarékbank is, amely 7,2 és 12,62% közötti kamattal adja szintén a Fekete Péntekről elnevezett kölcsönét, amit csak most kínálnak.

Telefonon is megpróbálnak becsalizni

De más bankok is megpróbálnak keresni a nagy vásárlási lázon. Több %Ripost%-olvasó is panaszkodott, hogy különféle bankok hívogatják a mobilszámán vagy az otthoni vezetékes telefonján, és a Black Fridayre különleges akciókat kínálnak, és azt ígérik, még a Fekete Péntek előtt beérkezik a pénz.

Nagy most rajtunk a nyomás, hogy adjunk el minél több hitelt

– mondta el lapunknak egy neve elhallgatását kérő banki ügyintéző, akinek a fizetése függ attól, mennyi embert hív fel és mennyi kölcsönt tud értékesíteni.

Ilyenkor célzottan hívjuk az embereket, mert tudjuk, hogy könnyebben rábeszélhetőbbek egy hitelre.

A legtöbb emberre ilyenkor és karácsonykor lehet rásózni egy kölcsönt, mert sokan most mindenáron venni akarnak valamit, és a többségük nem fog arra figyelni, hogy van-e csapda a banki ajánlatban, drága-e a hitel, vagy ha 0%-os THM-et ígérnek, akkor mennyi járulékos költség van

– teszi hozzá.

 

 

Figyelmeztetnek a fogyasztóvédők

Vigyázat, a 0%-os kamat nem egyenlő az ingyen hitellel! – tette közzé figyelmeztetését a hétvégén a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége, amely azt tanácsolja: mindig nézzük meg a THM-mutatót is. A banki ügyintéző is figyelmeztet: vigyázzunk, nincsenek-e olyan „egyszeri költségek”, mint a kezelési költség vagy a csoportos beszedés díja, ami drágábbá teszi a hitelt. Arra is érdemes figyelni, hogy bizonyos áruházi konstrukciók függvénye lehet egy hitelkártya-szerződés is, amelynél különböző díjakat, vagy késedelmes fizetés esetén kamatot számolhatnak fel.

Ráadásul a 0%-os THM is sokszor beugraszt minket egy drága vásárlásba: gyakori, hogy ahol 0%-os THM-es áruhitellel kínálnak egy terméket, az jóval drágább, mintha pont ugyanazt a terméket egy másik kereskedőtől vásárolnánk meg

– figyelmeztet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

Vásárlási láz ide vagy oda, ne ugorjunk be a csábító ajánlatoknak, a bankok most próbálnak meg becsalizni minket!

 

Többször egymás után Black Friday lesz
Az Extreme Digital webáruház már most pénteken, november 16-án megtartja az idei Fekete Pénteket, viszont a legtöbb nagy üzlet és internetes áruháznál  november 23-án lesz a Black Friday. De november 30-án is lesz még egy Fekete Péntek: rengeteg játéküzlet hirdet még egy utolsó Black Fridayt…

 

A Fekete Péntek a neten már lenyomja a karácsonyt

A szakemberek szerint idén először a november már erősebb hónap lesz a netes vásárlásokban, mint a december, és egyértelműen a Black Friday akciói miatt. A magyarok különösen rá vannak indulva: a világ országai közül Dél-Afrika és az Egyesült Államok után Magyarországon keresnek rá az internetezők a legtöbb alkalommal a Black Friday kifejezésre az utóbbi két év adatai szerint.

 



 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.