tóth gabi
Budapest fõpolgármestere kezdeményezte az igazgató felmentését, miután kiderült, hogy az elektronikus jegyrendszer bevezetése körül több gond van, mint eddig tudni lehetett.
A főpolgármester kérte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának, Dabóczi Kálmánnak a felmentését a cég elektronikus jegyrendszer projektje miatt. Ezt maga Tarlós István közölte pénteken az MTI-vel.
A főpolgármester közleménye szerint a kivitelezési bonyodalom elhúzódása, illetve a cég "szofisztikus magyarázatai" folytán nem indokolható időveszteség miatt az illetékes, BKK-t felügyelő főpolgármester-helyettes feladata a jövőben a városüzemeltetésre korlátozódik.
A fejlesztések közvetlen felügyeletével ezt követően általánosan Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest bízza meg a főpolgármester - olvasható a közleményben.
Tarlós István közölte azt is, a BKK által menedzselt elektronikus jegyrendszer projekttel kapcsolatban ellenzéki hírforrások összekevernek két különböző szerződést.
A Fővárosi Önkormányzat eredetileg valóban kötött egy finanszírozási szerződést az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD), ez a szerződés továbbra is érvényben van. A BKK pedig teljesen önállóan kötött 2014-ben egy másik, kivitelezői szerződést egy szállítóval, ezt bontotta fel végül a minap a BKK igazgatósága.
Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes csütörtökön közölte, hogy a BKK igazgatósága november 21-én egyhangú szavazással, azonnali határidővel felmondta az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kötött szerződést. Az előzetes problémákról sem Tarlós István főpolgármesternek, sem neki nem voltak információi. Közölte: annak indoka, hogy a BKK felmondta a szerződést, "a szállító megfelelő bankgarancia nyújtásával kapcsolatos szerződésszegése" volt. A fővárost nem érte anyagi kár - közölte Bagdy Gábor.