tóth gabi
A segélyhívást kezdeményezõ nõ nem tudott beszélni, ezért az operátor kitalált egy módszert, amivel megértették egymást.
Fulladási rohama miatt hívta a 112-es segélyhívót egy nő egy Fejér megyei községből augusztus 24-ére virradóan. A Miskolci Hívásfogadó Központ operátora először csak szuszogást hallott a telefonban, végül úgy tudott kommunikálni a bejelentővel, hogy eldöntendő kérdéseire egy koppantás jelentette a nemet, több koppantás az igent.
Hamar kiderült, hogy mentőre van szükség. A rendszer automatikusan jelzi a hívás hozzávetőleges helyszínét, a címet a kezelő a koppantásos módszerrel pontosította. Az operátor felvette a kapcsolatot a mentőkkel, akik a hívástól számított negyedórán belül a helyszínen voltak, ellátták, majd kórházba vitték a gégekanülje miatt beszélni képtelen asszonyt.
A Miskolci Hívásfogadó Központ operátora, Hegedűs Istvánné hétfőn elismerést kapott a munkájáért - írja a police.hu.