tóth gabi
Meghosszabbította a rendõrség az M3-as autópályán történt buszbaleset nyomozását, de már van gyanúsított: a 49 éves buszvezetõ lehet a felelõs, a sofõr elaludhatott a volánnál. Ezért akár 3 év börtönt is kaphat!
Csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt a veronaihoz hasonló tragédia, amikor tavaly nyáron árokba csapódott egy turistabusz az M3-as autópályán. A járaton 40-en utaztak, közülük 22 utas megsérült. Többen életveszélyes állapotban kerültek kórházba, de az orvosok mindannyiukat meg tudták menteni. A buszbaleseteknél számos esetben ki is gyullad a jármű, ami percek alatt képes porig égni – szerencse, hogy itt nem ez történt.
Az M3-ason történt tragédia végződhetett volna súlyosabban is: a tavaly januárban Veronában szalagkorlátnak, majd hídpillérnek csapódott és kigyulladt busz utasai közül 17-en haltak meg. Az eddigi információk szerint akkor elaludt a sofőr, az olasz hatóságok vádat is emelnek ellene.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság indított nyomozást az M3-ason tavaly júliusban történt baleset ügyében. A nyomozás február 10-én zárult volna, ám ezt meghosszabbították.
Az ügyben egy 49 éves férfit hallgatott ki gyanúsítottként a rendőrség tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozása megalapozott gyanúja miatt
– tájékoztatta a %RIPOST%-ot Vajta Szilvia, rendőrségi szóvivő.
Utólag a buszsofőr maga is bevallotta az utasoknak, hogy elaludt. Kiderült, hogy busz éjszaka indult el Balmazújvárosról két sofőrrel, először Debrecenben vettek fel utasokat, majd még két helyen. A baleset előtt húsz perccel tartottak kávészünetet, ekkor cseréltek a sofőrök. Ha bebizonyosodik a buszvezető felelőssége, a törvény szerint akár három év börtönt is kaphat!
A veronai buszkatasztrófa után szigorítottak az iskolai kirándulásokra vonatkozó szabályokon. 2018-tól csak olyan szolgáltatókkal köthetnek szerződést az iskolák, amelyek 13 évnél nem idősebb busszal vinnék a gyerekeket, és igazolni tudják, hogy a sofőrök nem szenvednek alvási apnoé betegségben. A tanulókat szállító busz nem közlekedhet 23 óra és hajnali 4 óra között. Ezek a szigorítások viszont csak az iskolai buszokra vonatkoznak, a többi turistabuszra nem.
Ez után a baleset után felmerül a kérdés: nem kellene szigorítani a turistabuszokra vonatkozó szabályokon is?