RETRO RÁDIÓ

Túl sokáig van zárva több sorompó, magyarázkodik a MÁV

Túl sokáig van zárva több sorompó, magyarázkodik a MÁV
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 01. 22. 17:00

Indokolatlanul sokat, van, ahol több mint fél órát is várakozni kell a vasúti sorompóknál, panaszolják a Ripost olvasói. A türelmetlenebbek egyszerûen átmásznak a sorompón vagy kikerülik azt. Ha keresztbe áll a vonat, azon is átjutnak, az autósok pedig kígyózó sorokban várakoznak és anyáznak. Miért nem lehet tenni valamit? - kérdezik olvasóink.

A fővárosi Vágány utca - Hajtsár utca kereszteződése a Kacsóh Pongrác felüljáró alatt. A járókelők szerint szinte soha nem vált szabadra, pedig az átkelés életveszélyes: a vonat hirtelen bukkan fel Rákosrendező irányából az ívben.

 

A Rákosrendező vasúti átjáró a Szegedi út és a Teleki Blanka út között. Naponta egyszer akár 37 percig is zárva marad, a legtöbb esetben általában tíz percre zárják le, elég gyakran. Az emberek türelmetlenek, átmennek a zárt sorompó és a piros lámpa ellenére, ha kell, a bent veszteglő vasúti kocsikon is keresztülmásznak, mint ottjártunkkor a biciklisek.

A MÁV kommunikációs igazgatósága azzal magyarázza, hogy Rákosrendezőnél alig lehet áthaladni, hogy itt három sűrű forgalmú elővárosi vasútvonal, valamint a körvasút forgalma halad át, és naponta átlagosan 320 vonat közlekedik. A hosszú várakozási időről felirat tájékoztatja a közlekedőket. „Az állomás jelenlegi műszaki feltételei, a jelzőberendezések távolsága, az állomási vágányok hossza nem teszi lehetővé a sorompók hosszabb vagy gyakoribb nyitva tartását” – közölték. Visszautasították néhány olvasónk feltételezését, miszerint ott, ahol kézi sorompó van, a kezelő dönt úgy, hogy nem nyitja-csukja rövid időre a sorompót. „Valótlan az a feltételezés, miszerint az átkelők zárását és felnyitását a vasutasok kényelmi szempontoknak rendelnék alá” – közölték.

Egyúttal felhívták a figyelmet arra: a vasúti átjárón való áthaladásnál a KRESZ szabályai mindenkor és mindenkire érvényesek. Nem szabad áthaladni, ha van piros jelzés, a teljes sorompó vagy a félsorompó sorompó rúdja nem teljesen nyitott helyzetben áll, vagy még mozog. Azok a gyalogosok, akik a tilos jelzés ellenére a sínekre lépnek, nem csak a saját életükkel játszanak, hanem adott esetben tömegkatasztrófát idézhetnek elő, ha egy váratlan fékezésnél a vonat kisiklik. Ráadásul bűncselekményt követ el az, aki a vasúti átjáróban a járművével vagy azzal, hogy tiltott helyen tartózkodik vagy kel át, a vonatot indokolatlanul megállásra kényszeríti, mert ezzel szándékosan veszélyezteti a vasúti közlekedés biztonságát.

A vasúttársaság alul- és felüljárók létesítésében látja a megoldást, és mint közölték: erre vonatkozóan vannak is tervek, de ez már nem rájuk, hanem az önkormányzatokra tartozik.

Ha kíváncsi rá, hol okoz még gondot a túl sokáig zárva tartó sorompó, megtalálja a hétfői Ripost napilapban. Keresse az újságárusoknál!

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.