RETRO RÁDIÓ

Fellázadtak a vevők: megadja magát a Lidl

Fellázadtak a vevők: megadja magát a Lidl
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2017. 09. 15. 09:10

Magyarországon is visszavonulót fúj a német üzletlánc, bár friss katalógusukban még nincs kereszt a görög templom tetején, dolgoznak a probléma megoldásán.

Hatalmas vihart kavart a németországi Lidl húzása: egyszerűen leretusálta a görög termékeit díszítő Santorini-fotó kék-fehér templomainak keresztjeit. Tegnap megdöbbenve láttuk a Lidl friss akciós újságjában: a botrány ellenére Magyarországon sincs kereszt a görög templomokon… Változás jöhet?

Rögtön elmentünk ellenőrizni, mi van a polcokon, és kiderült: valóban, a görög épületeken nincs rajta a kereszt. Ezek ugyan nem egy az egyben leretusált címkék, mint a felháborító nyugat-európai példák, hanem új grafikával ellátott logók, de egyértelműnek tűnik: az áruházláncnál félnek attól, hogy kereszt legyen a templomokon…

A keresztény Európa több országában nagy ellenállást kiváltó lépést a következő mondattal indokolta a cég kinti illetékese:Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja.”

Nyilván a muszlimoktól félnek, nem a többi felekezettől… A túlzó politikai korrektség azonban visszaütött. A komoly felháborodás miatt az üzletlánc visszakozni kényszerült. „Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél” – idézte a céget a külföldi sajtó.

Ehhez képest a tegnap megjelent új, magyarországi Lidl- katalógusban kiemelt helyen szerepel a cég Milbona márkájú görög joghurtja, rajta pedig a jellegzetes kék-fehér épület grafikája – kereszt nélkül. Érdekes módon a spanyol és portugál Milbona görög joghurt fotójáról nem hiányzik a vallási jelkép. Elrohantunk, vettünk a termékből egy Lidl-üzletben, és persze nem volt rajta kereszt…

Mi lesz a következő?
Úgy tűnik, az emberek összefogása és kiállása hatására a német áruházlánc visszakozni látszik. Ugyanakkor továbbra sem árt odafigyelni, hiszen számos emblémában szerepel még a kereszt. Ki tudja, mikor melyik cégvezető dönt úgy, hogy behódol, feladja az európai értékeket és leveszi a keresztet, nehogy a muszlimok megsértődjenek…

A %Ripost% megkereste a Lidl Magyarország sajtóosztályát, hogy megtudja, hogyhogy a botrányok után sincs kereszt a termékeiken?
A válaszból úgy tűnik: a cég már bánja, hogy nincs kereszt a templomképeken…

„Mindenekelőtt a Lidl sajnálatát fejezi ki az Eridanous termék csomagolásával kapcsolatos kellemetlenségekért, és azonnal megkezdte a csomagolások grafikai elemeinek újratervezését, de az ön által említett szórólapok már nyomdában voltak a kapcsolódó folyamatok lezárulta előtt és nem tudtuk őket visszavonni. A Lidl biztosítja vásárlóit, hogy a történtek mögött nincs ideológiai, vallási vagy politikai szándék. Az eset egy grafikai tervezési hiba eredménye, amelyet a termékek tervezéséért felelős németországi központban követtek el. A jövőben tervezett bármilyen tematikus akciónál minden esetben kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy senkit se bántsunk meg vele.

Hívő szemmel nézve rossz az irány
Bulah Szvjatoszlav ortodox atya a %Ripost%-nak azt mondta, a történelem folyamán keresztény mártírok sora halt meg a keresztért, hitük ereje pedig nem egyszer az őket üldözőket is megtérítette. – A mai világban a kereszténység védelme egyes erők számára célpont lett. Nemzetállamokat, családokat, összetartozásokat próbálnak szétzúzni, hogy könnyen manipulálhatóak legyenek. Már a keresztet viselőket is támadások érik és a tolerancia jegyében úgy tűnik, mintha szégyen lenne kereszténynek lenni, keresztény értékeket vallani – hangsúlyozza a pap. Ami a kereszttől megfosztott termékeket illeti, azt mondja: a tulajdonos személyes döntése, hogy miből milyen jelképet csinál magának…

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.