tóth gabi
A csalók a kártyásokra vonatkozó adategyeztetésre hivatkoznak, de a valódi cég nem kéri azt az ügyfeleitõl, hogy küldjenek SMS-t.
A Telekom a Facebookon figyelmeztetett, hogy ne dőljünk be azoknak a telefonos csalóknak, akik a nevükben hívogatják az ügyfeleket. A csalók azt kérik, hogy az adategyeztetés miatt küldjünk SMS-t egy megadott telefonszámra.
Eközben sokan arra panaszkodnak, hogy e-mailben zaklatják őket a telefontársaság nevében: itt nem létező tartozásokra hivatkozva próbálnak pénzt szerezni a csalók.
Az ügyben az a megtévesztő, hogy a telefontársaságok valóban végeznek adategyeztetést: aki feltöltőkártyásként nem keresi fel a szolgáltatóját, annak öt hét múlva egyszerűen törlik a számát. Az adategyeztetés viszont egyik társaságnál sem úgy zajlik, hogy ők hívják fel az ügyfeleket, vagy SMS-t kérnek tőlük. Korábban már a Vodafone nevében is próbáltak adatokat lopni a csalók - írja a HVG.