A csütörtökön kiadott vádirat szerint a 43 éves férfi tavaly március 14-én délután, az M3-as autópályán Egerből Budapestre tartott a kifogástalan műszaki állapotú autóbusszal, amelyen harmincan utaztak. Az időjárási és az útviszonyok megfelelőek voltak, a közlekedést forgalmi akadály nem nehezítette, a jármű az autópályán megengedett sebességhatáron belül, körülbelül 80-85 km/órás tempóban haladt.
A sofőr az autópálya 55-ös kilométerénél, Gyöngyös közelében elaludt, így jármű egy enyhe balkanyarban letért az útról, a szalagkorlátnak ütközött, majd azt átszakítva leszaladt az öt méter mély töltésoldalra, ahol hossztengelye körül átfordulva egy fával benőtt területen, a jobb oldalára dőlve állt meg
– írta a főügyész.
A balesetben minden utas megsérült, egy ember nyolc napon túl gyógyuló, többszörös bordatörést szenvedett, egyedül a sofőr maradt sértetlen. A szakértői vizsgálat megállapította, hogy a baleset azért következett be, mert a sofőr megszegte a KRESZ azon pontját, amely szerint
járművet az vezethet, aki biztonságos vezetésére képes állapotban van.