Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2016.09.19.

Újabb részletek a légi balesetről: elkerülhetetlen volt az ütközés

A gépek pilótái más-más frekvencián kommunikálhattak. A vizsgálat hónapokig is eltarthat, hiszen egyik gépen sem volt feketedoboz.

Nagyjából 200 km/h sebességgel haladhatott mindkét gép. A gödöllői reptéren nem volt légi irányítás.

Ez derült ki az M1-nek nyilatkozó pilótaoktató szavaiból. A szerencsétlenségben négy ember, köztük egy gyerek halt meg, miután a levegőben összeütköztek a gépek.

Merka Géza elmondta: a Cessna kisgép, amelyből pár perccel korábban ejtőernyősök ugrottak ki, süllyedni kezdett, hogy leszálljon, míg a másik kisrepülő épp akkor szállt fel. Mivel a két irány egymással ellentétes volt, a két gép szembement egymással.

A szakértő szavaiból az is kiderült: a gödöllői repülőtéren nem volt légi irányítás. Ez csak az ellenőrzött légterekben van, a gödöllői légtér azonban nem ilyen. Ott csak tájékoztató szolgálat működik – magyarázta a szakember az M1 műsorában.

Mivel az ejtőernyős gép olyan magasság felé repült, ami már ellenőrzöttnek minősül, elképzelhető, hogy másik rádiófrekvenciát használt a pilóta. Ezért a földi tájékoztató szolgálat nem tudta a gépet tájékoztatni a kisgép felszállásáról. A sétarepülő a gödöllői frekvencián volt, ráadásul a nappal szembe szállt fel, így nem biztos, hogy pilótája észrevette a szemből érkező gépet.

A roncsok összegyűjtése több napig is eltarthat. A tragédia miatt felfüggesztették a gödöllői repülőtér üzembentartási engedélyét. Ezeknél a gépeknél nincs feketedoboz, így a vizsgálatot a kommunikációról készült hangfelvételek segítik majd.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-