tóth gabi
A gépek pilótái más-más frekvencián kommunikálhattak. A vizsgálat hónapokig is eltarthat, hiszen egyik gépen sem volt feketedoboz.
Ez derült ki az M1-nek nyilatkozó pilótaoktató szavaiból. A szerencsétlenségben négy ember, köztük egy gyerek halt meg, miután a levegőben összeütköztek a gépek.
Merka Géza elmondta: a Cessna kisgép, amelyből pár perccel korábban ejtőernyősök ugrottak ki, süllyedni kezdett, hogy leszálljon, míg a másik kisrepülő épp akkor szállt fel. Mivel a két irány egymással ellentétes volt, a két gép szembement egymással.
A szakértő szavaiból az is kiderült: a gödöllői repülőtéren nem volt légi irányítás. Ez csak az ellenőrzött légterekben van, a gödöllői légtér azonban nem ilyen. Ott csak tájékoztató szolgálat működik – magyarázta a szakember az M1 műsorában.
Mivel az ejtőernyős gép olyan magasság felé repült, ami már ellenőrzöttnek minősül, elképzelhető, hogy másik rádiófrekvenciát használt a pilóta. Ezért a földi tájékoztató szolgálat nem tudta a gépet tájékoztatni a kisgép felszállásáról. A sétarepülő a gödöllői frekvencián volt, ráadásul a nappal szembe szállt fel, így nem biztos, hogy pilótája észrevette a szemből érkező gépet.