tóth gabi
Panaszkodnak az utasok a budapesti sofõrökre, itt a magyarázat a szaporodó balesetekre!
A tömegközlekedőknek nem csak a zsúfoltságtól, hanem a sérülésektől is tartaniuk kell... Egyre többen panaszkodnak a figyelmetlen buszsofőrökre, akik rácsukják az ajtót a le- vagy felszálló utasokra!
Szállnék föl a buszra, amikor a kedves buszsofőr röhögve rácsukja a kezemre az ajtót. Ezután kinyitja, mondom, köszönöm, de ő csak annyit reagál: nem szállhatsz fel, te kis p.cs
- panaszolta egy utas, de messze nem ő az egyetlen, aki pórul járt.
A 25-ös busz sofőrje háromszor csukta rá a két és fél éves gyerekemre az ajtót. Amikor negyedjére sikerült leszállni, távozott is a megállóból.
Az utasok legfőbb gondja az, hogy az ilyen esetek után mindig ugyanaz a forgatókönyv: az utas a megállóban szitkozódik, a sofőr pedig - mint aki jól végezte dolgát - egyszerűen továbbhajt.
Mennyire gyakori, hogy odacsuk valakit az ajtó, és ki a felelős?
2016-ban a több millió buszhasználó közül 300-an panaszkodtak a nem megfelelő ajtózárás miatt
– mondta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a %RIPOST% érdeklődésére. A társaság szerint ezekről a balesetekről nem mindig a menetidő tartása miatt kapkodó sofőrök tehetnek: előfordulhat az is, hogy elromlik az automata ajtó, vagy meghibásodik az érzékelő...
A BKK-nak az a tapasztalata, hogy az ilyen balesetek nagyrészt akkor történnek, amikor az utasok még a fény- és hangjelzés után is megpróbálnak fel- vagy leszállni a buszra, amikor ugyebár biztonsági okok miatt ezt már nem lenne szabad.
Ezzel kapcsolatban a BKK arra is felhívja a siető utasok figyelmét, hogy automatikus ajtózárásnál a sofőr nem tudja befolyásolni az ajtó csukódását. És ha mégis a sofőr a hibás? Érdemes panaszt tenni a BKK-nál, ahol aztán intézkednek, hogy alaposan kivizsgálják a panaszos ügyet.