tóth gabi
Füstöl, beázik, rémesen lepusztult a 3-as metró. A felújítása már halaszthatatlan. De továbbra sem tudni, mikor kezdenek hozzá...
A főpolgármester azt is mondta, hogy a metrót legalább 100 busszal fogják pótolni, de ezeket nem a most is közlekedő buszok közül veszik el. Újakat vásárolnak – az még kérdés, hogy magyar vagy külföldi buszokat.
A felújításnak 2019. december 31-ig be kell fejeződnie.
Csakhogy időközben a Közbeszerzési Döntőbizottság úgy döntött: le kell állítani a pótlóbuszok beszerzését. Egyelőre tehát nem tudni, mikor lehet megvásárolni a legalább 100 pótlóbuszt. Amíg ezek nincsenek meg, nem indulhat a metrófelújítás, hiszen nem lenne mivel pótolni a metrót. A baj sajtóhírek szerint az, hogy a kormány ragaszkodna ahhoz: magyar gyártású buszokat vegyen a főváros, csak kérdéses, le tudnak-e ennyit gyártani ilyen rövid alatt. Külföldről vadiúj, kész buszokat is be lehetne szerezni, de azzal nem a magyar ipart támogatnák.
Így aztán továbbra sem tudni, mikor kezdődik a felújítása, és azt sem, készen lesz-e tervezett határidőre.
A kék metró a leghosszabb a budapesti metrók közül: több mint 17 kilométer hosszú a pályája, és 20 megállója van. Ha nincs semmi fennakadás, 31 perc alatt fut végig végállomástól végállomásig egy szerelvény. Az első szakaszát csaknem negyven éve, 1977-ben adták át, az utolsó szakaszt pedig 1990-ben.
A felújítás után sem mondunk búcsút a csaknem 40 éves szovjet metrókocsiknak, igaz, mindegyiket az utolsó csavarig felújítják Oroszországban. Az első felújított kocsik már megérkeztek: jelenleg 20 ezer kilométeres próbafutáson tesztelik őket.
Az viszont egészen biztos: a 3-as metróvonalat mielőbb fel kell újítani, ennek híján egy idő múlva egyszerűen muszáj lesz leállítani biztonsági okokból.