RETRO RÁDIÓ

Életveszély: tovább járhatnak a 3-as metró lepusztult szerelvényei

Életveszély: tovább járhatnak a 3-as metró lepusztult szerelvényei
BE
Szerző
BE
Létrehozva2016. 09. 28. 19:05

Füstöl, beázik, rémesen lepusztult a 3-as metró. A felújítása már halaszthatatlan. De továbbra sem tudni, mikor kezdenek hozzá...

Vége a találgatásnak! A 3-as metró felújítása legkésőbb jövő márciusban elkezdődik – jelentette be a minap Tarlós István. Ám most mégis halasztódik az életveszélyes vonal felújítása.

A főpolgármester azt is mondta, hogy a metrót legalább 100 busszal fogják pótolni, de ezeket nem a most is közlekedő buszok közül veszik el. Újakat vásárolnak – az még kérdés, hogy magyar vagy külföldi buszokat.

A felújításnak 2019. december 31-ig be kell fejeződnie.

Csakhogy időközben a Közbeszerzési Döntőbizottság úgy döntött: le kell állítani a pótlóbuszok beszerzését. Egyelőre tehát nem tudni, mikor lehet megvásárolni a legalább 100 pótlóbuszt. Amíg ezek nincsenek meg, nem indulhat a metrófelújítás, hiszen nem lenne mivel pótolni a metrót. A baj sajtóhírek szerint az, hogy a kormány ragaszkodna ahhoz: magyar gyártású buszokat vegyen a főváros, csak kérdéses, le tudnak-e ennyit gyártani ilyen rövid alatt. Külföldről vadiúj, kész buszokat is be lehetne szerezni, de azzal nem a magyar ipart támogatnák.

Így aztán továbbra sem tudni, mikor kezdődik a felújítása, és azt sem, készen lesz-e tervezett határidőre.

Negyven éve épült a leghosszabb pesti metró

A kék metró a leghosszabb a budapesti metrók közül: több mint 17 kilométer hosszú a pályája, és 20 megállója van. Ha nincs semmi fennakadás, 31 perc alatt fut végig végállomástól végállomásig egy szerelvény. Az első szakaszát csaknem negyven éve, 1977-ben adták át, az utolsó szakaszt pedig 1990-ben.

A felújítás után sem mondunk búcsút a csaknem 40  éves szovjet metrókocsiknak, igaz, mindegyiket az utolsó csavarig felújítják Oroszországban. Az első felújított kocsik már megérkeztek: jelenleg 20 ezer kilométeres próbafutáson tesztelik őket.

Az viszont egészen biztos: a 3-as metróvonalat mielőbb fel kell újítani, ennek híján egy idő múlva egyszerűen muszáj lesz leállítani biztonsági okokból.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.