tóth gabi
A jelenlegi tervek szerint egy "kétsávos" rendszert vezetne be a fõváros. A két sáv nem az utakra vonatkozik, hanem a díjra... Elmondjuk, mi mennyi lesz.
A korábbi fővárosi vezetés elfogadta azt az uniós feltételt, hogy a 4-es metró támogatásáért kapott pénzért cserébe rövid időn bevezetik Budapesten a dugódíjat. Már több elképzelés is szóba került, a legfrissebb információk szerint egy kétsávos rendszert hoznának létre.
Ez azt jelenti, hogy mindenkinek, aki Budapesten autózna, egy 5000 forintos – a megyei matricához hasonló – díjat kellene fizetnie. Ezen felül viszont lenne egy szűkített városrész is. Az oda való behajtásért alkalmanként 700 forint kellene az autósoknak perkálnia. A szűkebb zóna a szigorúan vett belvárosi kerületeket és a Budai Várnegyed környékét jelentené.
Ezek még csak tervek, a megvalósulásig még sok minden változhat. Ami biztosnak tűnik:
Ha a Fővárosi Önkormányzat nem vezet be egy olyan díjat, amit az Európai Unió is elfogad, akkor vissza kell fizetni az EU-nak a metróépítésért kapott támogatásokat.