kulcsár edina
Egy olyan keresztezõdésen kell áthaladniuk a 139-es megállójától a 4-es metró felé tartóknak, amelynél csak a kanyarodó buszoknak van lámpája, zebra viszont nincs.
A jarokelo.hu egyik olvasója küldte be azt a fotót, amin látszik, hogy a gyalogosoknak egy olyan veszélyes útszakaszon kell keresztülmenniük Kelenföldön a 4-es metróhoz, ahol nincs átkelőhely. A képen látszik a lámpa és a zebra hiánya, a balról kanyarodó buszok lámpája viszont nem, és ezt a gyalogosok sem látják.
Veszély akkor van, ha a gyalogos egyenesen folytatja útját, egy busz pedig a csak az általa látott zöld lámpa szabad jelzésében bízva balra kanyarodik
- jelezte az olvasó, aki szerint semeddig nem tartana felfesteni a biztonságot jelentő zebrát.
A %RIPOST% megtudta, hogy az ügyben nem a BKK, hanem a DBR Metró Projekt Igazgatóság az illetékes. Megkeresésünkre a következő választ adták:
Az érintett aszfaltozott felület nem közforgalmú járda, hanem magánterület melletti kezelőjárda, ezáltal nem is kijelölt gyalogos útvonal. Az autóbusz pályaudvar – és az M4-es metró kelenföldi végállomásának – elérhetőségét szabályosan kialakított, kijelölt gyalogos átkelőhelyeken keresztül vezető útvonal biztosítja az Alsó Beregszász út túloldalán
- írta a %RIPOST% kérdéseire Pető Szabolcs, aki felhívta a figyelmet arra is, hogy várhatóan szeptember végén átfogóan felül fogják vizsgálni a teljes csomópontot.
Ennek során természetesen a mindennapi felhasználók észrevételeit, tapasztalatait, javaslatait is figyelembe fogjuk venni, és az engedélyező hatóság feladata, illetve jogköre lesz az esetlegesen szükséges változtatásokat előírni
- tájékoztatott a DBR Metró Projekt Igazgatóság.