tóth gabi
Jó hír az autózóknak, hogy szeptemberig teljesen elkészül az M85-ös út Csorna-Hegyfalu közti szakasza, így várhatóan egy "halálúttal" kevesebbet jelölnek majd a térképek. De sok még a fokozottan veszélyes hely...
Már elérhető Magyarország útjainak kockázati térképe, melyen a zölddel jelölt utak az ott elszenvedett balesetek alapján alacsony kockázatúak, a halványsárgával jelölt utak alacsony-közepes besorolásúak, és ahogy sötétedik a szín, úgy nő a kockázat is.
Budapest környékén a 2-es út körülbelül a Vác-Nagyoroszi szakaszon, a 3-as út egész Pest megyei szakasza (Gödöllőtől majdnem Hatvanig) feketével van jelölve, és a 4-es úton Szolnok előtt is érdemes nagyon vigyázni.
Az M5-ös egy piros szakaszt leszámítva közepes-alacsony besorolású, de a Kecskemét-Békéscsaba és a Kecskemét-Szeged vonalon gyakorlatilag csak közepes-magas és magas kockázatú jelölést látunk.
A 3-as út Miskolc után szinte teljes egészében piros és fekete (ahogy a Pest megyei szakasza volt), sőt az 4-es és a 41-es úton is érdemes vigyázni a határátkelők felé. Az 4-es út végig piros és fekete Záhonyig (elírás a térképen, 5-öst írtak 4-es helyett).
Debrecennél a 4-42-47 háromszög sem tűnik túl biztatónak, hiszen a három út közül kettő szinte teljesen fekete, a kimaradt 47-es pedig szinte végig piros.
Nem rózsás a helyzet a Székesfehérvár-Győr-Szombathely háromszögben sem. A 8-as út Fehérvártól a határig a narancssárga, a piros és a fekete színek keveréke, de a 86-oson is van egy viszonylag hosszú fekete rész.
Itt a balesetveszélyes útszakaszok hossza csökkenni fog, mert várhatóan szeptemberben adják át az M86-os Hegyfalu-Csorna szakaszát.
Nyugat-Magyarországon a 6-os úton, Pécs után találhatjuk a leghosszabb fekete szakaszt. Pécstől kezdve, egyetlen rövid narancssárga szakaszt kivéve, Barcsig magas kockázatú a 6-os út.
Érdemes vigyázni, ha valaki errefelé utazik Horvátországba.