kulcsár edina
Sokakat érint a Déli pályaudvar esetleges bezárása. Mutatjuk, mi várható.
Jelenleg három fontos dátumról lehet tudni, amik eldöntik majd a pályaudvar sorsát.
Az első dátum: 2016. július 1.
Eddig készülnének el a funkcióváltáshoz kapcsolódó hatásvizsgálatok. Ez a határideje a tervekhez kapcsolódó ötletpályázat kiírásának és lebonyolításának, valamint a Déli üzemi pályaudvari, tehát
nem utasforgalmi
részén tervezett sport és szabadidős létesítményeinek részletes koncepciójának kidolgozása.
A második dátum: 2016. szeptember 1.
Kormány elé kerül a véglegesnek gondolt koncepció, benne a szükséges kelenföldi fejlesztésekkel.
A harmadik dátum: 2017. december 31.
A budai vasútfejlesztéshez szükséges telekalakítási eljárások és a kapcsolódó egyéb tulajdonrendezési eljárások lebonyolítása.
Mindebből az következik, hogy másfél évig feltehetően marad az eddigi közlekedési rend, járnak még az üdülőszezonban a balatoni vonatok.
Érdekesebb, hogy mi lesz később. Jelenleg a Déliből naponta átlagosan 120 vonat indul, és ugyanannyi érkezik. A Dunántúlról ide fut be az elővárosi vonatok többsége. A MÁV elnök-vezérigazgatójának korábbi nyilatkozatából az olvasható ki, hogy ez részben vagy egészben megmaradna.
„Az új motorvonatok vásárlását követően a Déli forgalmának újratervezésén dolgoznak a kollégák.
Egyértelmű, hogy egyfajta ingajárati közlekedésre kellene áttérni,
mivel ha nem mozdonyokból és kocsikból álló szerelvényekben gondolkodunk, akkor a Délinél nincsen szükség a rendező pályaudvari funkcióra” – mondta egy interjúban Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója.
Ehhez azonban valamit kezdeni kellene a Kelenföldi páyaudvarral, ami olyan állapotban van, hogy feltehetően csak azért nem záratja be az ÁNTSZ, mert az ellenőrei még nem vetődtek el arra…