tóth gabi
Várható-e "rezsicsökkentés" a taxiszolgáltatásoknál? - tettük fel a kérdést a Budapesti Közlekedési Központnak, mondván: tartósan alacsonynak ígérkeznek az üzemanyagárak, és ennek hatása "begyûrûzhetne" a viteldíjba is.
Budapesten a taxiszolgáltatás ma is hatályos díja 2013. szeptember 1-től van érvényben, amikor a benzinár 400 forint fölött volt, most közelít a 300-hoz. A különbség 100 forintra tehető.
Alapdíj (forint)
Távolsággal arányos díj (forint/kilométer)
Idővel arányos egységdíj (forint/perc)
450
280
70
Ebből az következne, hogy ugyanilyen arányban csökkenhetne a kilométerdíj is, 280 forint helyett akár 210 forint is lehetne.
De mielőtt filctollal átírtuk volna a taxikon elhelyezett díjtételeket, megkérdeztük a BKK véleményét.
A taxik viteldíjának hatósági áráról nem a Budapesti Közlekedési Központ, hanem a Fővárosi Közgyűlés jogosult dönteni.
A benzinárváltozás önmagában nem elég indok a hatósági ár megváltoztatásához, mert a benzinár jelenlegi szintje nem tekinthető tartós állapotnak.
Nem hosszú távon rendezi át a költségstruktúrát. Nem indokolt a költségváltozások miatt a hatósági ár változtatása oly módon, hogy az a benzinár változását automatikusan kövesse.
Magyarán, bármennyire is szeretnénk, nem csökken a viteldíj. Viszont nem is emelkedik. Ez is valami.