Nagy a balhé: Mégis kitiltják a dízelautókat és lesz dugódíj
Karácsony helyettese végre őszinte volt az RTL mikrofonja előtt.
Megosztás
Bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba, mondta az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid arra számít, hogy ezekkel az intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén. Hogy mi lesz sokmilló autós munkába járásával, arról nem beszélt.
Az Origo mindeközben emlékeztetett arra , hogy a legtöbb árut dízellel szállítják. A lap szerint cégek juthatnának csődbe, sok embernek megoldhatatlan anyagi gondot jelentene, ha Karácsony végig tudná vinni az akaratát.
A korábbi tervek arról szóltak, hogy az első lépcsőben lesz egy Budapest-matrica, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne (a megyei matricához hasonlóan). Ennek ára a tervek szerint 5000 forint lett volna évente. Második lépcsőben pedig kialakítottak volna egy szűkebben vett 2. belvárosi zónát, külön díjjal. Ennek határát nem határozták meg, de Tarlós akkor úgy nyilatkozott, hogy inkább a városmagot védené.
A dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek. Jelenleg ugyanakkor törvény tiltja, hogy önkormányzat (személyautók esetében) díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az állam teheti meg.
A rakparton sem mehet autó
Karácsony Gergely az Inforádióban korábban arról is beszélt, hogy rövidesen hétvégén autómentessé teszi a Duna mindkét partját.