Létrehozva: 2020.04.01.

Megdöbbentő videó, kínai tudósok denevérekre vadásznak a járvány kirobbanása előtt Vuhanban

Valósággal felrobbantotta netet egy videó, amelyen a vuhani virológiai kutatóközpont egyik orvosa denevérekre vadászik egy kínai barlangban. Amint az köztudomású a denevérek mindenképpen hordozzák a koronavírust, ami jó eséllyel róluk került át az emberekre. A videó a járvány kirobbanása előtt nem sokkal készült. A denevéreket azért gyűjtötték be, hogy megvizsgálják miféle kórokozókat hordoznak. Itt, ebben a barlangban kezdődött a gyilkos járvány?

A hétperces filmben a központ kutatója, Tian Junhua látható, aki tucatnyi barlangot látogatott meg Hubei tartományban, – ennek a fővárosa Vuhan, a járvány gócpontja, – hogy minél több repülő emlőst vadásszon össze.

Mindezt egy a denevérek által hordozott kórokozókat vizsgáló kutatási program keretében!

A videó ismét berobbantotta a netet, széles körben indultak meg újra a találgatások, hogy a felvételen a gyilkos vírus első „begyűjtését” látjuk-e?

A denevérgyűjtés a film közepén 3 perc, 30 másodperc körül látható.

Azért is lángolt fel most újra a vita arról, hogy vajon hogyan került át az emberre a denevérekről vagy más állatokról mert a kínai egészségügyi hatóságok mindeddig azt állították, hogy az emberek valószínűleg a vuhani élelmiszerpiacon árult denevérektől, kígyóktól vagy a pangolin (magyarul tobzoska) nevű állattól kaphatták el a betegséget. Mert, hogy ezek a szerencsétlen állatok Kínában ínyencfalatnak számítanak.

A videót, aminek most bukkantak a nyomára még tavaly késő ősszel, a járvány kirobbanása előtt tette közzé a kínai tudományos hírügynökség a Kínai Tudományos és Technológiai Szövetség által üzemeltetett weboldalon. Alig néhány héttel azelőtt, hogy Vuhanban sor került az első megbetegedésekre, méghozzá nem messze a helyi víruskutató intézettől.

Az első megbetegedés tavaly december elején történt. Az első fertőzött egy Vuhanból származó ember volt, aki az eddigi ismeretek szerint soha nem járt azon a piacon, amelyet eredetileg a járvány kitörési pontjaként határoztak meg. A Vuhan Nemzeti Biológiai Biztonsági Laboratórium, amelynek egyik kutatóját látjuk a videón a denevérbarlangban, körülbelül 30 kilométerre van a halpiactól.

Tim Trevan amerikai biobiztonsági tanácsadó a Nature magazinnak még 2017 februárjában elmondta, aggódik, hogy a kínaiak nem tudják megfelelően biztosítani a biológiai laboratóriumaikat. Richard Ebright, a New Jersey-i Rutgers Egyetem molekuláris biológusa pedig azt hangsúlyozta, hogy 2004-ben Pekingben a SARS vírus laboratóriumból szabadult ki, ezért nem zárható ki a gyanú, hogy a vuhani víruslaboratóriumnak köze volt a kitöréshez,.

Amúgy a Vuhani Virológiai Intézet kutatói korábban már közzé tettek egy tanulmányt a Nature című brit tudományos lapban, amely szerint a fertőzött páciensekben talált vírus genomja 96 százalékban azonos a denevérek által hordozott koronavírussal. Amit lehet, hogy éppen ők gyűjtöttek be a filmen látható barlangban?

Lehet, hogy bizonyos értelemben figyelemelterelés volt amikor a kínai mezőgazdasági minisztérium január 26-án bejelentette, hogy ideiglenesen(!) betiltja a vadállatok és a vadhús értékesítését? Az intézkedés piacokra, boltokra, éttermekre és az online platformokra is érvényes, és az országos válsághelyzet végéig tart.

A víruskutató labor Vuhanban, a helyi virológiai intézet részeként működik, ahol a világ legveszélyesebb, azaz általában halálos vírusaival végeznek kísérleteket. A kínai biológiai fegyverkezést tanulmányozó izraeli hírszerző és tudós, Dany Shoham szerint ugyan nincs rá semmilyen bizonyíték, de nem kizárt, hogy innen szabadult el a koronavírus.

A kontinentális Kínában több a legmagasabb biztonsági besorolású, halálos vírusok tárolására és kutatására is alkalmas biológiai labor létrehozását határozták el 2025-ig, két évvel ezelőtt. A vuhani volt az első ilyen új ,,szuperlabor„ (National Bio-safety Laboratory), amit megépítettek.

Ennek a munkatársa a videón látható,a barlangban fertőzött denevéreket gyűjtő férfi.

Julian Nagelsmann tárgyal a Bayern Münchennel, napokon belül eldől a sorsa

Idő előtt kiderült a Házasság első látásra egyik párjának döntése

Itt a vége: Széll Tamás szomorú bejelentésére senki sem számított

Megérkezett a bejelentés: egyszerre emelkedik és csökken nagyot Magyarországon az üzemanyag ára

Közleményt adott ki a TEK a magyar lakosok számára

Történelmi eső mosta le a térképről Dubajt

Brutálisan összeverték az utcán a TV2 sztárját

she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

videa.hu

Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

"Ki fog látszani a s*nám" - Kiakadtak a túl szexi ruha miatt az olimpikonok

A mai napig zavarba jön tőle: ezt a szerepét bánta meg a legjobban Sandra Bullock

POLITIK

Orbán Viktor kemény üzenetet küldött az uniós elitnek: menniük kell!

POLITIK

Magyar Péter mögött ott áll Bajnai Gordon és a DATADAT!

Hídpénzbotrány: vesztegetés miatt tett feljelentést Budai Gyula

Orbán Viktor nem kertel: Elegünk van! Brüsszelben változás kell

POLITIK

Még az idén növekedési pályára áll a magyar gazdaság

POLITIK

Mit lehet teljesíteni az ukránoknak tett ígéretekből?

POLITIK