Magyar Péter számára egy nő "zsákmányállat"

POLITIK
Létrehozva: 2019.09.25.

Több száz autós kapott rossz üzemanyagot egy budapesti benzinkúton

Sok száz autós tankolhatott abban a két és fél napban, amikor összecserélték a benzint és a gázolajat az egyik SHELL-benzinkúton Budapesten. Lapzártánkig 350 panaszos reklamált a cégnél, sok százezres kár is keletkezhet ilyenkor egy autóban. A SHELL ígéri: mindenkit kártalanítanak, megvannak a kamerafelvételek.

Az autósok egyik rémálma, hogy rossz üzemanyagot tankolnak a kocsijukba, ezzel akár teljesen tönkretéve a motort. Most a rémálom valóra vált, de nem az autósok hibájából, ők ugyanis észre sem vehették, hogy a Shell Füredi úton található benzikútjánál felcserélték a föld alatti tartályok töltésekor a 95-ös benzint és a dízelesek által használt gázolajat.

A Shell a hazai Facebook-oldalán erről hétfő kora este tett közzé egy bejegyzést, amely alatt persze elindult a panaszáradat, hiszen napokig lehetett tankolni az említett benzinkúton a felcserélt üzemanyagokból.

A kérdés az: miért tartott két és fél napig, míg észrevették a hibát, hogy benzin helyett dízelt, illetve dízel helyett benzint adnak?

„A feleségem autójával mentem, évente egyszer, ha járok erre. Most pénteken pont így adódott, Budafok felé akartam menni Zuglóból, de még bementem a Shellhez a Füredi úton, 13 litert tankoltam a benzinnek eladott dízelből a Fiat Puntónkba. Utána továbbindultam, de a Rákóczi-hídon kezdett dadogni a kocsi, de még elértem a célomhoz. Neten láttam a Shell bejegyzését, hogy baj van azzal a töltőállomással, azóta inkább nem is indítottam be a kocsit. Most épp a szerelőhöz várok időpontot” – meséli lapunknak Kisfaludy György.

Volt olyan is, aki lényegében üres tankkal állt be a kútra, hogy teletankolja a kocsiját. Így járt Seres Győző is, aki egy dízeles Honda FRV-be tankolt 46 liter benzint.

„Szombat délben tankoltam a Füredi úton és hazamentem. Másnap a családdal mentünk volna autóval, de a kocsi furcsa, kerregő hangot adott ki. Hívtam a szerelőmet is, a héten tudok hozzá menni. Viszont a kocsi napi használatban lenne, munkába járok vele és a gyereket is ezzel visszük iskolába. Így most nagyon át kell logisztikázni mindent. A szakszervizt már hívtam, a SHELL pedig már átirányított egy biztosítási ügyintézőhöz.”

Hasonlóan járt Tari Péter is, aki 37 liter benzin helyett kapott gázolajat a Kia Ceedjébe.

„A hétvégén tankoltam és több száz kilométert autóztam vele. Furcsán rángatott, gázadásra nehezen reagált. Most intéztem egy trélerest, aztán szervizbe kerül a kocsi. Ott egyelőre annyit mondtak, hogy leeresztik az üzemanyagtankot és átmossák az üzemanyagrendszert. Viszont mondták, hogy az átvételre vigyek magammal magas oktánszámú, drágább benzint, hogy egyáltalán el tudjak jönni a szerelőtől. Kerestem a SHELL-t, és azt írták e-mailben, hogy hamarosan keresni fog egy kárszakértő.”

De olyan is volt a panaszosok között, aki a tankolás előtt néhány nappal vette át a vadiúj autóját, amit teljesen tönkretett az üzemanyagcsere – itt sokmilliós lehet a kár.

A SHELL cáfolja, hogy más kútjánál is probléma lehet

Egy másik Shell kútról is érkezett panasz.

„Péntek délelőtt tankoltam 7500 forintért 95-ös benzint a Twingómba a Budagyöngyénél lévő Shellnél. Kimentem Budakeszire, de visszafele már rángatott a kocsi, inkább le is álltam egy mellékutcában. Este a férjem is ment arra a kútra tankolni, de a 95-ös töltőpisztolyát addigra már lezárták” – mondja a Ripost-nak Varga Viktória. Tegnap megnéztük, és az egyik töltőpisztoly valóban le volt zárva a kútnál, ám kérdésünkre a Shell azt válaszolta: nem áll fenn üzemanyag- minőségi vagy csere probléma a Budagyöngyénél levő kúton.

A Szilágyi Erzsébet fasoron lévő kútnál nem cserélték fel az üzemanyagokat a SHELL szerint.

Akit érint, ne indítsa be az autóját!

A Ripost által megkérdezett autószerelő szerint aki a kérdéses benzinkúton tankolt, az semmi estre se indítsa be az autóját, mert veszélyes, és jóval nagyobb károkat is okozhat, inkább trélerrel vagy vontatással juttassa el autóját egy szerelőhöz.

Ezt a Hunday i30-at tréleren kellett a szerelőhöz vinni. Ott egyelőre a gyertyákat cserélték, de még közel sincs vége a javításnak, mert továbbra is produkálja a hibákat. Az autó tulajdonosa, Papp Krisztina elmondta a Ripostnak: a tankolás után néhány óráig bírta az autója, aztán rángatni kezdett.

„Tilos a kocsival közlekedni, mert még nagyobb baj lehet belőle. A javítás pedig így sem lesz valószínűleg olcsó. A benzinesek viszonylag jól járnak, mert ott „csupán” a katalizátorral és az üzemanyagrendszerrel lehet gond, aminek a javítása még mindig olcsóbb, mint egy dízelautóé. Ott csak a porlasztócsúcs javítása kerül 130-150 ezerbe, de a nagynyomású szivattyú akár 200-300 ezer forintba is fájhat” – magyarázta lapunknak Németh István, a Németh Autócenter Kft. vezetője.

 

Mindenki kaphat kártérítést, a SHELL-t kell felkeresni!

„Amikor valaki a SHELL-nél bejelenti a kárigényt természetesen kedvezőbb, ha az üzemanyag vásárlás tényét számlával vagy a bankkártyás fizetéssel tudja igazolni. Ennek hiányában azonban más módon is lehetséges például utas tanúnyilatkozatával is. Lényeges azonban, hogy az igénybejelentés időpontjában a gépkocsi kijavítása még nem történhet, mivel az üzemanyag társaságnak módot kell kapnia, hogy rövid határidőn belül meggyőződhessen a meghibásodás tényéről. Tekintettel arra, hogy ez egy olyan természetű kár a gépkocsiban, amit gyakorlatilag csak a hibás tankolás tud előidézni, önmagában a meghibásodott motor (adagoló) ténye is jelentős mértékben igazolja a kárigény alaposságát. A SHELL azonban nem késleltetheti a javítást azzal, hogy a károsodott gépkocsi szemléjét halogatja. Ha ezt mégis megteszi, akkor az már az ő terhére esik, ilyenkor elvárható, hogy a bejelentéstől számítva akár 48 órán belül sort kerítsen az üzemanyagtöltő állomás képviselője a szemlére” – nyilatkozta a lapunknak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, biztosítási szakjogász. Hozzátette: „A kamera felvétele természetesen bizonyíthat, de amennyiben a SHELL arra hivatkozik, hogy az bármely okból nincs, nem áll rendelkezésre, akár azért, mert nem működött, akár azért, mert adatvédelmi okokból időnként törölniük kell, az ellenkezőre hivatkozás (tehát, hogy azért törölték, hogy ne legyen bizonyíték) nem igazolható. Ez azonban nem is jelent problémát, mert a bizonyítás a fentiek szerint más módon is lehetséges.”

 

Megvan minden kamerafelvétel, a SHELL kártalanítást ígér

A Ripost kérdéseire a SHELL azt a tájékoztatást adta, hogy körülbelül 33 ezer liter üzemanyag lehet érintett, és kedd délutánig 350 ügyfélpanasz érkezett be hozzájuk. Mint írják, a kamerafelvételek megvannak, és ha valakinek nincs meg a blokkja, fel is használják őket a panasz bizonyításánál. A leggyorsabban a www.shell.hu weboldalon elérhető paltformon tudnak bejelentést tenni. Azt ígérik: minden bejelentést kivizsgálnak, és helyt adnak az üzemanyag hibájával kapcsolatos jogos igényeknek. Azt kérik vásárlóiktól, hogy a bejelentésben az alábbi adatokat adják meg: a bejelentő telefonszáma, e-mail címe vagy postai címe, továbbá küldjék meg az üzemanyag-vásárlást igazoló (nyugta vagy számlamásolat), vagy a clubsmart kártyaszámát. Ha a vásárlónak nincs meg a blokkja, akkor írja meg, mi a járműve rendszáma, típusa, színe, és mely időpontban (nap, óra/perc) tankolt a Füredi úti töltőállomáson. Aki már szervizhez fordult, küldje el a szerviz javítási árkalkulációját vagy bizonylatát is.

Napokkal később egy arra járó autós, Balázs fotózta le ezt a tájékoztatót a Füredi úti kúton.

 

Hol és mikor tankoltak rossz üzemanyagot?

Budapesten, a 14. kerületben, a Füredi út 63. alatti SHELL benzinkútnál Benzinesek: akik szeptember 20-án, pénteken 7 órától szeptember 21-én szombaton 20:30-ig FuelSave 95 benzint tankoltak, ahelyett dízelt kaptak Dízelesek: akik szeptember 20-án, pénteken 7 órától szeptember 22-én, vasárnap 17:40-ig FuelSave Diesel üzemanyagot tankoltak, ahelyett benzint kaptak

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek