"Időben szóltam, hogy elmebeteg" - Gulyás Gergely keményen beleszállt Magyar Péterbe

INSIDER
Létrehozva: 2020.04.23.

Már 400 ezren látták a koronavírusos magyar rajzfilmet

Minden idők egyik legsikeresebb online magyar animációs csapata, a KerekMese-házaspár külön epizódot szentelt a koronavírusnak: hasznos tanácsokkal és humorral mesélnek a világjárványról. Az ötperces rajzfilmet és előzetesét több mint 400 ezren látták már.

„Tudtuk, hogy nem mehetünk el a koronavírus témája mellett, de felelősséggel kell kezelni. Nem akartunk sem pánikot kelteni, sem elviccelni a dolgot” – meséli Tavaszi László a Ripost-nak. „Az ötlettől a kivitelezésig egy hét telt el, ezalatt volt olyan szál, amit elengedtünk és olyan is, amin finomítottunk” – veszi át a szót László felesége, Vass Mónika. „A járvány során többször is változott az előírt távolságtartás, s arról is megoszlanak a vélemények, hogy a kórokozó milyen felületen meddig maradhat életben, így ezekről nem ejtünk szót. Ugyanakkor a valós fertőzésveszély eredetileg még drámaibb volt a történetünkben. Végül a halálra a gyerekek szintjén utalunk csak, ám a felnőttek számára egyértelmű, miről van szó és mi az oka...”

Vass Mónika és Tavaszi László, a Kerekmese kitalálói és alkotói

A Tavaszi család számára a korlátozások közül az online oktatás a legnehezebb. 10 éves fiuk, Tomi szeret iskolába járni és tanulni is bent, ám a „házhoz jön a sulit” az első két hétben megszenvedte a kiskamasz. „Nem véletlenül került bele ez is a Tomi és a vírus című részbe, melynek előzetese közel abban az időben került fel a YouTube-ra, amikor elértük az egymilliárdos nézettséget a videómegosztón” – mondja büszkén Mónika, akitől László veszi át a szót:

Szép szám, mi mégis költözünk. Az utóbbi időben túl sok korlátozást éreztünk, s nem akartunk egy nagy cég részei lenni.

Ezért várhatóan péntektől a saját honlapunkra, a kerekmese.hu-ra költözünk, ahol egy kifejezetten szülő és gyerekbarát lejátszón keresztül érhető el az összes történetünk. Így a hétvégére várható legújabb Tomi mese is, melyet szintén a jelenlegi helyzet ihletett” – összegez Tavaszi László.

 

Tomi és a vírus

Ütős indítás: a gyerekek, szinte semmilyen távolságot sem tartva egymástól, a kínai koronavírusról beszélgetnek az iskolai menzán. Amikor még lehetett suliba járni és nem számított a távolságtartás.

 

Vécépapírokkal, konzervekkel érkezik Lili anyukája a boltból, aki még fertőtlenítővel is fúj Tomi és Peti felé. Elárulja: biztos forrásból tudja, lezárják a várost és addig kell betárazni, amíg van valami a boltokban… Majd hozzáteszi: mossatok kezet! A fiúk végül csak az utóbbi tanácsot fogadják meg.

 

Az online oktatás nem olyan jó móka, mint az előző napi videójáték, melynek során Peti elmondta Tominak, hogy meglátogatta a nagypapáját. Tomi megjegyezte, ő nem megy a nagyihoz, mert a lappangási idő miatt az is fertőzhet, aki nem érzi magát betegnek.

Orbán Viktor kijárási korlátozásról szóló bejelentése után Peti elmondta Tominak, hogy kórházba került a nagypapája…

 

Mivel elfogyott a gumicukor, Tomi kénytelen bevásárolni. Szájmaszkot és kesztyűt húz, útközben pedig több idős szomszéd is megkéri, vásároljon be neki.

 

Miután mindenkinek vásárolt Tomi, találkozik Petivel. A két fiú megbeszéli, hogy mostantól minden második nap bevásárolnak az utca időseinek. Peti végül egy búcsúlevelet mutat a barátjának, melyet a nagypapájától kapott, aki azután került kórházba, hogy az unokája meglátogatta…

 

Minden jó, ha jó a vége: Orbán Viktor a rajzfilmben végül bejelenti: „Hosszú küzdelem volt, de együtt legyőztük a vírust…” Reméljük, hamarosan a valóságban is eljön ez a pillanat.

 

Bukott helyzetből sikertörténet Az elbocsátott informatikus, Tavaszi László és felesége, Vass Mónika 2013-ban úgy döntött, párperces rajzolt klipeket készít a YouTube-ra. Bár eleinte sok negatív kritikákat kaptak, a nézettségük egyre nőtt. Olyannyira, hogy 2017-ben a nyilvánosan elérhető cégadatok szerint közel nettó 22 millió forint bevételt könyvelhettek el, amit a YouTube-on látható videóik előtt vetített reklámok után fizetett ki nekik a videómegosztó. Nézettségük mára meghaladta az 1 milliárdot, a sikertörténet pedig a YouTube után – még magasabb fordulatszámon – a saját kerekmese.hu internetes oldalukon folytatódik.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek