kulcsár edina
Manapság már nagyon sokan részesítik előnyben a hazai termékeket. A Lidl is számos jó minőségű magyar terméket kínál vásárlóinak, ezek aránya elérte a 60 százalékot, amely tovább bővülhet.
A Lidl áruházlánca a haza termékeket már 2013 óta előnyben részesíti. Ekkor indult el a „Lidl a magyar beszállítókért” program azzal a céllal, hogy népszerűsítse a haza árukat és támogassa a vállalkozásokat a magyarországi és a külföldi megjelenésben.
Ennek keretében évek óta azon dolgoznak, hogy felkutassák a legkiválóbb magyar termelőket, beszállítókat és hosszútávú partnerséget alakítsanak ki velük. Sőt a program részeként lehetővé teszik, hogy a beszállítói partnerek egyes témakörökre fókuszáló szakmai előadásokon vehessenek részt, úgy, mint a hús és húskészítmények, pékáruk és sütőipari termékek, tej és tejtermékek, valamint zöldség- gyümölcs.
A program és a rendezvénysorozat sikerességének köszönhetően ma már egyedülálló módon a Lidl több mint 490 hazai beszállítóval dolgozik együtt és az áruházak polcain közel 60%-os a magyar termékek aránya.
„Úgy gondoljuk, hogy a hazai termelők számára az egyik legjobb stratégiai együttműködési lehetőség, ha a jelenleg 185 áruházat magában foglaló országos lefedettséggel rendelkező Lidl áruházlánc beszállítóinak mondhatják magukat, hiszen a hosszútávú kapcsolat stabil bevételi forrást és folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít számukra” – mondta Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Ehhez kapcsolódóan jött létre 2016-ban a Lidl Akadémia eseménysorozata, ahol a közel 500 hazai vállalkozás részletes tájékoztatást kap az áruházlánc kínálta lehetőségekről.
Most pedig Lidl Akadémia Plusz néven indít egy mindent átölelő oktató programot az üzletlánc-hálózat. A cég ezzel szeretné ösztökélni a hazai vállalkozásokat, hogy csatlakozzanak hozzájuk, aminek köszönhetően még több hazai terméket forgalmazhatnának az üzleteikben.