INSIDER

Karácsony Gergely autóspihenőt csinált a fővárosból

Sikerült a végletekig felhergelnie az autósokat Karácsony Gergelynek, aki aztán flegmán odavetette: akinek nem tetszik a dugó, szálljon ki és menjen gyalog. Az egész fővárosból egyetlen nagy autóspihenőt csinált. Egy a baj: hogy az autósok inkább haladni akarnak!
  • Szerző: Ripost

A korábbi években jelentős könnyebbséget hozott a közlekedésben az évzáró, de nem úgy Karácsony idején. Idén már két héttel az iskola vége előtt lezártak utakat, teljes káoszba taszítva ezzel a közlekedést, és a helyzet jelentősen romlott az iskolaév befejezése után! Főváros szerte hosszú autósorok araszolnak a nyári hőségben.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Útfelújításra, a Lánchíd rekonstrukciójára persze szükség van, ezt senki nem vitatja. De ha a munkálatok úgy kezdődtek volna el, ahogy azt még az előző főpolgármester, Tarlós István eltervezte, akkor azok jelentős része éppen a járvány idejére esett volna, amikor egyébként is üresek voltak az utak. A járvány idejét azonban Karácsony arra használta fel, hogy „ideiglenes” bicikliutakat fessen fel a nagykörúton, az Üllői úton és másutt, ezzel is elvéve egy-egy sávot az autósoktól, de most, amikor lezárták a Lánchidat, a Clark Ádám teret, a rakpart egy részét, munkálatokba kezdtek a Blaha Lujza téren és számos más, kisebb utcát is lezártak, ráadásul forgalomcsillapítás címén kerülőutakat sem hagytak, hanem egy sor utcát egyirányúvá tettek, megadták a végső kegyelemdöfést a fővárosi közlekedésnek.

Fotó: Metropol

Mindez ráadásul váratlanul érte az autósokat. Tarlós idejében megszokhattuk, hogy jóval az útlezárások előtt figyelmeztetik a fővárosiakat és a Budapestre készülőket a közlekedési változásokra és előre a türelmüket kérik. Most azonban a budapesti autósok először azt kapták, hogy szálljanak ki és gyalogoljanak vagy biciklizzenek, ha nem tetszik a dugó, majd amikor már nagy volt a felháborodás, csak akkor kért türelmet tőlük a főpolgármester.

Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

Az autósok nem azért választják a négy kereket, mert lusták, az Autóklub felmérése szerint körülbelül kétharmaduk a munkája, több mint 10 százalékuk pedig tanulás miatt ül kocsiba, vagyis nincs választásuk. A demokrácia bajnokának szerepében tetszelgő Karácsony az érintetteket megkérdezni is elfelejtette: mint azt dr. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke a Kossuth Rádióban elmondta, nemhogy nem tárgyalt velük a főpolgármester, de azokra a javaslatokra sem válaszolt, amit az Autóklub küldött neki.

„Autóspihenő” a József körúton (Fotó: Végh István / Bors)

A főpolgármester élhetőbb, zöldebb, szerethetőbb fővárost ígért – a dugók, a méhlegelők és a birkalegelők esztelen ötlete azonban egyre élhetetlenebbé és egyre kevésbé szerethetővé teszi Budapestet, a rossz levegőről és a balesetveszélyes biciklisávokról nem is beszélve. Úgy tűnik, hogy amihez fog, az mind csak rosszabb lesz, nem jobb. Van erre egy jellemző szó a magyar nyelvben: kontármunka.

A közlekedést ellehetetlenítő intézkedések

– Biciklisávok felfestése ott, ahol nincs biciklisáv – 2020-ban „ideiglenesen”, az építkezések megkezdésével sem szüntették meg

– Az utcák egyirányúvá tétele – 2020-ban forgalomcsillapításra hivatkozva, az építkezések megkezdésével sem szüntették meg

– A Lánchíd lezárása június 16-tól 18 hónapra (ha nem lesz csúszás)

– Pesti alsó rakpart lezárása a Lánchídtól a Margit hídig június 7-től év végéig

– Rakpartok lezárása hétvégenként (átadva a gyalogos és biciklis forgalomnak)

– Blaha Lujza téren 10 hétig áganként 1-1 sáv lezárása

– Hegyalja úton buszsáv kialakítása

– A metrófelújítás miatt a 3-as metró Lehel tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszán hétvégenként pótlóbuszok közlekednek.

Karácsony Gergely a szavak, nem pedig a tettek embere: 131 ígéretéből 22 teljesült. Erről is olvashatsz a június 29-én megjelent 7-ben. Keresd az újságárusoknál!

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?