RETRO RÁDIÓ

Karácsony Gergely autóspihenőt csinált a fővárosból

KARÁCSONY Gergely;
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2021. 06. 30. 06:00

Sikerült a végletekig felhergelnie az autósokat Karácsony Gergelynek, aki aztán flegmán odavetette: akinek nem tetszik a dugó, szálljon ki és menjen gyalog. Az egész fővárosból egyetlen nagy autóspihenőt csinált. Egy a baj: hogy az autósok inkább haladni akarnak!

A korábbi években jelentős könnyebbséget hozott a közlekedésben az évzáró, de nem úgy Karácsony idején. Idén már két héttel az iskola vége előtt lezártak utakat, teljes káoszba taszítva ezzel a közlekedést, és a helyzet jelentősen romlott az iskolaév befejezése után! Főváros szerte hosszú autósorok araszolnak a nyári hőségben.

Útfelújításra, a Lánchíd rekonstrukciójára persze szükség van, ezt senki nem vitatja. De ha a munkálatok úgy kezdődtek volna el, ahogy azt még az előző főpolgármester, Tarlós István eltervezte, akkor azok jelentős része éppen a járvány idejére esett volna, amikor egyébként is üresek voltak az utak. A járvány idejét azonban Karácsony arra használta fel, hogy „ideiglenes” bicikliutakat fessen fel a nagykörúton, az Üllői úton és másutt, ezzel is elvéve egy-egy sávot az autósoktól, de most, amikor lezárták a Lánchidat, a Clark Ádám teret, a rakpart egy részét, munkálatokba kezdtek a Blaha Lujza téren és számos más, kisebb utcát is lezártak, ráadásul forgalomcsillapítás címén kerülőutakat sem hagytak, hanem egy sor utcát egyirányúvá tettek, megadták a végső kegyelemdöfést a fővárosi közlekedésnek.

Fotó: Metropol

Mindez ráadásul váratlanul érte az autósokat. Tarlós idejében megszokhattuk, hogy jóval az útlezárások előtt figyelmeztetik a fővárosiakat és a Budapestre készülőket a közlekedési változásokra és előre a türelmüket kérik. Most azonban a budapesti autósok először azt kapták, hogy szálljanak ki és gyalogoljanak vagy biciklizzenek, ha nem tetszik a dugó, majd amikor már nagy volt a felháborodás, csak akkor kért türelmet tőlük a főpolgármester.

Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

Az autósok nem azért választják a négy kereket, mert lusták, az Autóklub felmérése szerint körülbelül kétharmaduk a munkája, több mint 10 százalékuk pedig tanulás miatt ül kocsiba, vagyis nincs választásuk. A demokrácia bajnokának szerepében tetszelgő Karácsony az érintetteket megkérdezni is elfelejtette: mint azt dr. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke a Kossuth Rádióban elmondta, nemhogy nem tárgyalt velük a főpolgármester, de azokra a javaslatokra sem válaszolt, amit az Autóklub küldött neki.

„Autóspihenő” a József körúton (Fotó: Végh István / Bors)

A főpolgármester élhetőbb, zöldebb, szerethetőbb fővárost ígért – a dugók, a méhlegelők és a birkalegelők esztelen ötlete azonban egyre élhetetlenebbé és egyre kevésbé szerethetővé teszi Budapestet, a rossz levegőről és a balesetveszélyes biciklisávokról nem is beszélve. Úgy tűnik, hogy amihez fog, az mind csak rosszabb lesz, nem jobb. Van erre egy jellemző szó a magyar nyelvben: kontármunka.

A közlekedést ellehetetlenítő intézkedések

– Biciklisávok felfestése ott, ahol nincs biciklisáv – 2020-ban „ideiglenesen”, az építkezések megkezdésével sem szüntették meg

– Az utcák egyirányúvá tétele – 2020-ban forgalomcsillapításra hivatkozva, az építkezések megkezdésével sem szüntették meg

– A Lánchíd lezárása június 16-tól 18 hónapra (ha nem lesz csúszás)

– Pesti alsó rakpart lezárása a Lánchídtól a Margit hídig június 7-től év végéig

– Rakpartok lezárása hétvégenként (átadva a gyalogos és biciklis forgalomnak)

– Blaha Lujza téren 10 hétig áganként 1-1 sáv lezárása

– Hegyalja úton buszsáv kialakítása

– A metrófelújítás miatt a 3-as metró Lehel tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszán hétvégenként pótlóbuszok közlekednek.

Karácsony Gergely a szavak, nem pedig a tettek embere: 131 ígéretéből 22 teljesült. Erről is olvashatsz a június 29-én megjelent Ripost7-ben. Keresd az újságárusoknál!

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.