kulcsár edina
Az LMP buzdítására tovább sarcolná az autósokat a főpolgármester.
Az elmúlt hónapok logikátlan lezárásai, az óriási dugók és az indokolatlan kerékpársávok után most az útdíj bevezetése fogalmazódott meg az ellenzék fejében.
„Csak támogatni és üdvözölni tudjuk a Levegő Munkacsoport azon kezdeményezését, hogy Budapesten ne behajtási díjat, hanem budapesti útdíjat vezessenek be„ – jelentette ki Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke, aki újabb kerékpársáv kijelölését kérte a Nagykörúton a fővárostól. Groteszk módon a „zöld hírnöknek” nevezett kerékpáros-társadalom is kárvallottja lehet az új tervnek, hiszen az autósok mellett ők is fizetnének. Az elnök szerint különböző ösztönzésekkel kell rákényszeríteni a fővárosiakat és az agglomerációban élőket arra, hogy tegyék le az autót, és használják a bérletet vagy a biciklit.
Ilyen lenne az útdíj, amit a kerékpárosoknak is fizetniük kellene. Ferenczi István emellett azt is javasolta, hogy csökkentsék a kerékpárok és a kerékpár-szervizelés áfáját. A jelek szerint tehát minden eszközt bevetnek annak az érdekében, hogy megnehezítsék az autósok életét, és ez által érjék el a dugódíj bevezetését.
Metropol megkérdezte a budapestieket, hogy mit szólnak az ötlethez. A fővárosiak kiakadtak az ellenzék újabb agymenése miatt, miszerint a forgalomcsökkentés érdekében útdíjat akarnak bevezetni a fővárosban. Az autósokat érthető módon nagyon dühíti, hogy egy újabb bőrt akarnak róluk lehúzni. Szerintük ez nem megoldás az autók számának csökkentésére, mert sokan nem tehetik meg, hogy biciklivel vagy tömegközlekedéssel járjanak.
László: Hülyeségnek tartom az ötletet, mert a dugódíj bevezetésétől kevesebb autó nem lesz. Nem akarok belemenni a politikába, de a főpolgármester több intézkedéseivel nem értek egyet.
Ágnes: Most még nehéz megmondani, hogy ez milyen hatással lenne ez a közlekedésre. Egy biztos: túl sok kerékpársávot vesznek el az autósoktól, amelyhez hozzájönnek a buszsávok és a póltóbuszok különsávjai. Eddig sem volt egy leányálom közlekedni a fővárosban, de most már szinte lehetetlenség.
Szilárd: Ez csak egy újabb pénzbeszedés. Pécelen lakom, nem tudok kerékpárra ülni. Az egy egész napos program lenne, míg bejövök dolgozni. Én úgy gondolom, hogy Karácsony minden posztra alkalmatlan. Anno a kerületét sem tudta vezetni. Szerintem ő csak egy bábu.
Kerékpársávok mindenütt A 2020 nyár végén a Nagykörúton létesített biciklisáv volt az első döfés. A körút nagy részén máig csak egy sávban haladhatnak az autósok. Azóta az autós menetidő a duplájára nőtt, és mindennapos káosz jellemezi város ezen részeit. A Lánchíd felújítása Hosszú tétlenkedés után, az előzetes összegnél jóval drágábban, de végül június 16-án elkezdődött a Lánchíd felújítása. A főpolgármester a közel két évig tartó munkálatok idején sem az autósok érdekeit nézi. Leglátványosabb döntéseként ledózerolta a körforgalomban lévő virágágyást, és bicikliutat telepített a helyére. A kormány nemet mond a dugódíjra A csütörtöki kormányinfón, újságírói kérdésre Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, hogy a kormány nem támogatja a dugódíj bevezetését. – A torlódások okai az összehangolatlan, csúszásban lévő felújítások, és a járvány idejére kijelölt, „itt felejtett” kerékpársávok lehetnek – jelentette ki a miniszter.