kulcsár edina
Teljesen megújult a Határ út, a Pöttyös utca, az Ecseri út és a Népliget metrómegálló, csütörtökön, 17 órakor adják át a forgalomnak. A Tarlós István főpolgármester idején elindított metrófelújítás ezzel a harmadik szakaszába érkezik.
Másfél év után, október 22-én, 17 órától újra Újpest-központ és Kőbánya-Kispest között jár a 3-as metró. Befejeződött ugyanis a Tarlós István főpolgármester idején elindított metrófelújítás második szakasza.
A Határ út, a Pöttyös utca, az Ecseri út és a Népliget metrómegálló teljesen megújult.
Az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák megálló azonban továbbra is csak a Népliget és a Kálvin tér között közlekedő M30-as állomáspótló busszal közelíthető meg.
Ugyanakkor aggasztó, amiről a Világgazdaság ír: szombaton egy szerelvény balesetet okozott egy kihúzóvágányon, az üzemi területen. A lap szerint az eset elkerülhető lett volna, ha működik az úgynevezett AVR-rendszer, de ennek telepítését nem végezték el az érintett részen és a közeljövőben sem fogják.
Csak átmenetileg, november 6-áig jár teljes útvonalán a 3-as metró. Majd megkezdődik a középső szakasz felújítása.
Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatóságának fideszes tagja kételyeinek adott hangot a Magyar Nemzetnek nyilatkozva. A projekt lebonyolításáért felelős BKV ugyanis úgy döntött, fővállalkozó helyett alvállalkozókra bízza a munkát. Ez pedig késés esetén lehetőséget ad arra, hogy a vállalkozók egymásra mutogassanak egy esetleges késés miatt. A felújítást 172,7 milliárd forinttal támogatja az EU, ha nem lesz készen időben, az 11,5-23,5 milliárd forintos bírságot jelenthet. „Ha a baloldali városvezetés szerencsétlenkedése vagy hibája miatt meghiúsul a 3-as metró felújításának befejezése, akkor Karácsony Gergely főpolgármester nemcsak Budapestet, hanem az egész országot károsítja meg több száz milliárd forinttal, ugyanis az egész projekt finanszírozását – a kormány támogató döntése alapján” – EU-s forrásokból fizethetné a főváros – nyilatkozta a lapnak Wintermantel.