
Orbán Viktor: Két út áll Magyarország előtt
Beszéd az új autópályaszakasz avatásán.
Újabb mérföldkőhöz érkezett az országépítés: új, 34 kilométeres szakassszal bővül az M4-es autópálya Törökszentmiklós és Kisújszállás között. Orbán Viktor szerint a beruházás nemcsak a Tiszántúl közlekedését teszi gyorsabbá és biztonságosabbá, hanem annak bizonyítéka is, hogy a kormánynak van Alföld-programja, amellyel itthon hasznosulnak az adóforintok és nem Ukrajnában.

Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán Forrás: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Feliratkozom a hírlevélre
– Fazekas Sándor volt az, aki ránézett az előterjesztésre, amely az országos útfejlesztési tervet tartalmazta. Ő kérdezte, hogy na de velük mi lesz? Köszönettel tartozunk neki, hogy ez az út soha ne kerüljön le a napirendről – fogalmazott Orbán Viktor az átadón. A kormányfő hozzátette, tőle tanulta azt is, az a jó, ha az emberek gőzölgő aszfalton mennek szavazni. Köszönetet mondott a helyieknek a szavazatokért. Mint mondta, erre lenne szükség most is. A kormányfő arról is beszélt: a kunokkal nem jó ujjat húzni. Emlékeztetett: ők adták Kenderesről az utolsó kormányzót, és időnként egy-egy Nobel-díjassal is megajándékozzák a magyarságot. A kormányfő kifejtette: van egy saját Alföld-programjuk. Hozzátette: a munkanélküliség 12-ről 5 százalékra csökkent a térségben 2010 óta. – A nagy kiadás azonban a két út, ugyanis az M44-es út is nagyon fontos volt. Van még hátra azonban 60 kilométernyi útszakasz, és ez is épülni fog – tette hozzá.
Összekötik autópályákkal az ipari övezeteket
A miniszterelnök kiemelte, úgy döntöttek, hogy 2026 január elsejétől a húsz tonnánál nehezebb kamionok kizárólag az autópályákat használhatják.
Orbán Viktor elmondta, a 2010 utáni autópályaépítéseknek köszönhetően lakosságarányosan a legfejlettebb országokat is utolérte hazánk. Ennek eredményeként mostanra 22 megyei jogú város is elérhető autóúton.
– Ha minden tervünket meg tudjuk valósítani, akkor minden magyar maximum 20 percre fog élni egy autópályától – jelentette ki a miniszterelnök. Úgy Előrevetítette, hogy a kormánynak komoly tervei vannak a térséggel, ennek része egy Debrecen, Nagyszalonta, Békéscsaba ipari övezet létrehozása. – Ennek érdekében hamarosan megkezdődik a Debrecen–Békéscsaba gyorsforgalmi út építése is – mondta Orbán Viktor.
Két út áll Magyarország előtt
Mint fogalmazott, nagy küzdelem árán kimaradtunk a brüsszeli hitelből. – A magyaroknak ez 400 milliárd forintot jelentett volna. A mostani útszakasz 170 milliárd forint – fogalmazott. A pénznek szerinte jobb helye van itt, mint a ripityára lőtt Dombaszban egy oligarcha zsebében. A kormányfő szerint ez a választás tétje. – Jól látható, hogy két út van előttünk. Haladhatunk a brüsszeli úton, ami annyit jelent, hogy a pénzünket elviszik. A másik lehetőség, hogy Magyarországon marad, és akkor Magyarország erősödni fog, ugyanúgy, ahogy az elmúlt 15 évben – hangsúlyozta. Orbán Viktor azt mondta: ha velük vannak a kunok, akkor ezt a választást meg fogják nyerni.
Hirdetés
„Újabb fontos pillanat az országépítésben. Reggel irány Kenderes határa, ahol felavatjuk az M4-es autóút vadonatúj, 34 kilométeres szakaszát Törökszentmiklós és Kisújszállás között” – közölte hétfőn reggel Orbán Viktor a közösségi oldalán.
A mostani átadással az M4-es autóútból egyébként már több mint 150 kilométer készül el a főváros és a Jászság között.
A Világgazdaság összefoglalója szerint az új, 34,29 kilométer hosszúságú beruházás három fő elemből áll:
- Törökszentmiklóst elkerülő szakasz négysávosra bővítése (8,1 kilométer),
- Kisújszállást elkerülő szakasz négysávosítása (8,7 kilométer),
- a két város közötti új nyomvonal építése négy sávon (17,5 kilométer).
Törökszentmiklós elkerülőjén a forgalom egyébként már az elkészült jobb pályán egy ideje közlekedik.
A kivitelezés olyannyira a tervek szerint haladt, hogy az eredeti ütemterv szerint a Kisújszállás és Törökszentmiklós közötti szakasz átadása csak 2026 első negyedévében lett volna esedékes, tehát a karácsony előtti átadás a tervezettnél hamarabbi időpontot jelent.
Ellenszélben is épül az ország
A magyar miniszterelnök a beruházás kapcsán arról írt a bejegyzésében, hogy
amit vállaltunk, azt megcsináljuk, lépésről lépésre, ellenszélben is.
Felidézte, hogy 2010-ben a gyorsforgalmi utak hossza 1273 kilométer volt, ami 2025-re közel 2000 kilométerre emelkedett.
Ezzel elértük, hogy a magyar emberek 90 százaléka fél óra autós távolságra lakik valamelyik sztrádától
– fogalmazott.
Orbán Viktor szerint ez kemény menet volt, megküzdöttek a pénzügyi és a migrációs válsággal, a Coviddal, és most megküzdenek a háborúval. „Csak a múlt héten 400 milliárd forint hadisarctól mentettük meg Magyarországot azzal, hogy sikerült mentességet szereznünk a brüsszeli hadikölcsön alól.”
A ma átadott autóútszakasz ennek az összegnek kevesebb mint a felébe került, annyiba, amennyiből Berettyóújfaluig tudjuk majd folytatni az építkezést
– mutatott rá. A magyar miniszterelnök egyúttal ígéretet tett rá, hogy „folytatni is fogják, mert a magyarok pénzének jobb helye van az Alföldön, egy négysávos út aszfaltjában, mint ripityára lőve a Donbaszban, vagy ukrán oligarchák aranyozott fürdőszobájában.
Ez a mi tervünk: a brüsszeli háborús terv rombolása helyett békés országépítés” – zárta Facebook-posztját Orbán Viktor.
Így épül tovább az M4-es gyorsforgalmi
Ami a folytatást illeti, a kisújszállási átadó után épül az M4-es karcagi elkerülője és egy 22 kilométeres szakasszal Püspökladányig elviszik az autópályát a következő ciklusban.
Az M4-es gyorsforgalmi Püspökladány–Berettyóújfalu közötti szakasza 2032-ben lehet kész.
De szerződés van arra, hogy a következő időszakban a Karcag–Püspökladány-szakaszt is megkezdik, ennek három év alatt kellene megépülnie. Majd ezt követi a Püspökladány és Újfalu közötti szakasz.







