
Országszerte felújítják a vasútállomásokat
Az első ütemben harmincat.
Lázár János építési és közlekedési miniszter döntése alapján a MÁV országos állomásmegújítási programot hirdet több mint harminc helyszínen; ezek nem az ország legforgalmasabb vasútállomásai, hanem olyanok, amelyek saját térségükben kiemelkedő forgalmat bonyolítanak le – mondta a MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán a Facebook-oldalára feltöltött videójában.
Hegyi Zsolt kiemelte, a Magyar Falu Program részeként 11 helyszínen új, hűtött-fűtött utasváró létesül, ezek olyan helyek, ahol eddig semmilyen épület nem volt, vagy az annyira rossz állapotú volt, hogy már el kellett bontani.
Hozzátette, hogy 19 helyszínen a meglévő felvételi épületet újítják fel.
Megújulnak az utasforgalmi terek, hűtött-fűtött váróterem létesül, felújítják a mosdót, az épület homlokzatát és rendbe teszik az épület környezetét.
Ahol vannak, ott megújulnak a peronra vezető aluljárók és a lépcsők. Talán az összes munka közül kiemelkedik Gyula felvételi épületének felújítása – mondta a vezérigazgató, aki szerint az eredeti történelmi arculatában megújított felvételi épület méltó lesz az alföldi fürdőváros kapuja címre is.
„Fontos, hogy megújítsuk a pályát és a járműveket, de a vasúti szolgáltatás színvonalához a vasútállomások is hozzátartoznak, és 2025-ben és 2026-ban itt már előre tudunk lépni”
– fogalmazott Hegyi Zsolt, hozzátéve, hogy ez a munka Leányváron és Esztergom-Kertvárosban már meg is kezdődött.
Hegyi Zsolt közösségi oldalán a videó mellett olvasható tájékoztatás szerint a több mint 30 helyszínt tartalmazó állomásfelújítási program 14 vármegyét érint.
A cél korszerű, utasbarát állomások létrehozása. A beruházás értéke megközelíti a 15 milliárd forintot, amelyet a MÁV saját forrásból és a Magyar Falu Program támogatásával valósít meg.
Az állomásfelújítási programba bevont helyszínek: Ács, Ajka, Aranyosapáti, Balmazújváros, Bashalom, Berettyóújfalu, Demecser, Esztergom-Kertváros, Felsőzsolca, Gárdony, Győrasszonyfa, Gyula, Jászberény, Kisvarsány, Kőbánya alsó, Leányvár, Magyarbánhegyes, Martonvásár, Mátészalka, Nyíradony, Nyírbogát, Ópályi, Pécsudvard, Poroszló, Püspökhatvan, Salgótarján, Sárrétudvari, Szalatnak, Szerep, Szépjuhászné, Tiszaalpár, Tiszajenő alsó, Tokaj, Várpalota, Villány.
A Keleti pályaudvar megújítása nem halogatható tovább, eljött az idő, augusztus 25-től hozzákezdünk a megvalósításhoz – írta Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója a közösségi oldalán korábban közzétett bejegyzésben.
Úgy fogalmazott, tisztában vannak azzal, hogy a lezárás sokak számára kellemetlenséggel jár, ezért a lehető legnagyobb odafigyeléssel szervezték meg az utasok utaztatását, a BKK-val szoros együttműködésben villamosjárat-sűrítéssel, buszpótlással, valamint megerősített helyszíni jelenléttel segítik a zavartalan közlekedést és a folyamatos tájékoztatást.
A szükséges közlekedési információkat egy folyamatosan frissülő aloldalon teszik közzé. A vonatok pontos menetrendje legkésőbb augusztus 10-től lesz elérhető, hogy mindenkinek elegendő ideje legyen az utazás újratervezésére – jelezte a vezérigazgató.
A MÁV közleményében ismerteti, hogy augusztus 25-től egy hónapon át szünetel a Keleti pályaudvar vonatforgalma, így augusztus 25-től szeptember 20-ig jelentősen módosul a közlekedési rend a Keleti pályaudvart érintő vonalakon.
A MÁV saját forrásából finanszírozott mintegy 4,4 milliárd forintos beruházása során 400-450 szakember közreműködésével és számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű igénybevételével tervezett szerelési munkák eredményeként a Keleti pályaudvaron javulni fog a berendezések üzembiztonsága, jelentősen csökken majd a meghibásodások, az üzemzavarok száma – közölték.
A munkálatok ideje alatt 4 hétig a Keletiből nem indulnak és oda nem is érkeznek vonatok, ezért a győri, a pécsi, a hatvani-miskolci és az újszászi-békéscsabai vasútvonalokon utazóknak jelentős változásra kell számítaniuk. A menetrendmódosítások és az átszállások miatt az utazási idő megnövekedhet – hívták fel a figyelmet.
A vasúttársaság azt kéri az utasoktól, hogy már a vágányzár előtti időszakban is tájékozódjanak a mavcsoport.hu/keleti weboldalunkon, amelyet folyamatosan frissítenek a menetrendi változásokról szóló információkkal, alternatív eljutási lehetőségekkel, javaslatokkal, valamint az utazás megtervezését segítő térképekkel. Interaktív térképet is készítenek, amelyet pár napon belül közzéteszünk a weboldalon.
Az érintett vonalak mentén a MÁV-csoport több átszállási pontot alakít ki Budapest-szerte, ezek a HÉV-vel, a VOLÁN- és a BKK-járataival könnyen elérhetők a főváros minden részéről.
Az átszállási pontokról is bővebb ismertetést tesznek közzé az internetes tájékoztatási felületen. A változás számos, a Keleti pályaudvart használó nemzetközi vonatot is érint – ismertette a MÁV.
A módosított menetrendek az online felületeinken (MÁV app, EMMA, jegy.mav.hu) várhatóan augusztus 10-től lesznek elérhetők, és akkortól lehet a vonatokra keresni az új menetrendek alapján a MÁV és a MÁV+ applikáció, az EMMA vagy a jegy.mav.hu segítségével – közölte a vasúttársaság.
Hegyi Zsolt vezérigazgató a Facebook-oldalán közzétett videóban kifejtette, hogy a nyári menetrendben sokkal több vonatot közlekedtetnek a Balatonra és országszerte sokkal több klimatizált szolgáltatást fognak nyújtani. Az új menetrend az applikációikban és az interneten is elérhető – tette hozzá.
A MÁV MTI-hez eljuttatott közleménye szerint érdemben bővült az eljutási kínálat Budapest és a Balaton között, és a tó térségébe idén nyáron könnyebb eljutni a Dunántúlról is, amiképpen a Dél-Alföld és a főváros között is új, a korábbiaknál magasabb komfortú eljutási lehetőségeket biztosítanak.
Soha annyi klimatizált férőhely nem állt rendelkezésre a Budapestről a Balatonra utazók számára, mint amennyi az idei főszezonban
– írták. A klímagaranciával ugyanakkor az összes többi magyarországi településre is el lehet majd jutni klimatizált járművel naponta legalább egyszer – ahova vonattal nem, oda korszerű, kényelmes, légkondicionált autóbusz fedélzetén.
A MÁV-csoport megerősítette készenléti tartalékát is: a tavalyi évhez képest megtízszerezték, azaz 200-nál is többre növelték azoknak az erősítő MÁV-buszoknak a számát, amelyek az ország 53 bevetési pontján, egész nyáron indulásra készen várnak majd arra, hogy minél gyorsabban tudjanak a műszaki vagy más jellegű haváriahelyzetek miatt késést szenvedő utasok segítségére sietni.
A nagyobb csoportokat, kerékpáros társaságokat kérik, hogy legalább egy héttel jelezzék előre utazási szándékukat a MÁV-csoport csatornáin, hogy biztosítani tudják a megfelelő többlethelyeket.
A MÁV-csoport a nyári főszezonra – egyebek mellett – végrehajtotta a Balaton északi és déli parti vasútvonalain a legkritikusabb szakaszok megelőző karbantartását, valamint befejezte azt az infrastrukturális beruházást, amelynek köszönhetően Budapest és Székesfehérvár között immár óránként 160 kilométerrel közlekedhetnek az arra alkalmas vonatok.
A nemzet közlekedési társasága megerősítette járműparkját is. Többek között száz, korábban alkatrészhiány miatt tárolóvágányon veszteglő vasúti kocsit újítottak fel, így az idei főszezonban ötvennel több IC-kocsi teljesíthet majd szolgálatot, mint tavaly ilyenkor – írták.







