Fanatikus Ukrajna-párti merénylő akarta megölni Donald Trumpot

KÜLFÖLD
POLITIK

Szerző Ripost

Létrehozva: 2024.07.09.

18 százalékkal nőtt a vendégek száma a magyar idegenforgalomban

13 százalékkal a vendégeké.

2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6 millió vendég 3,7 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 18, a vendégéjszakáké 13 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál – ismertette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 5,1, a külföldivendég-éjszakáké 21 százalékkal emelkedett.

2024. január-májusban a belföldi vendégek által a turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 4,9, a külföldieké 13 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit.

 

Májusban a vendégéjszakák 70 százalékát a kereskedelmi szálláshelyek adták, ahol a forgalom 9,4 százalékkal haladta meg az előző évit. A magán- és egyéb szálláshelyeken 22 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak, mint egy évvel korábban.

A belföldi vendégek száma 10, a vendégéjszakáké 5,1 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos havinál. A vendégek száma 822 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 1,7 millió volt a turisztikai szálláshelyeken, ezen belül a kereskedelmi szálláshelyeken 583 ezer vendéget és 1,2 millió vendégéjszakát regisztráltak. Utóbbiak 69 százalékát szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 7,3 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött belföldi vendégéjszakák száma 9,4 százalékkal meghaladta a tavaly májusit.

A belföldi vendégéjszakák száma a Sopron-Fertő turisztikai térségben bővült a legnagyobb mértékben (13 százalékkal), illetve Tokaj és Nyíregyháza térségében csökkent a leginkább (9,4 százalékkal) az előző év azonos időszakához képest. Budapesten 19, a Balatonnál 5,8 százalékkal emelkedett a turisztikai szálláshelyeken eltöltött belföldi vendégéjszakák száma.

A külföldi vendégek száma 29, a vendégéjszakáké 21 százalékkal bővült az előző év azonos hónapjához viszonyítva. A turisztikai szálláshelyekre érkezett 789 ezer vendég mintegy 2,0 millió vendégéjszakát töltött el, közülük 559 ezer vendéget és közel 1,4 millió vendégéjszakát a kereskedelmi szálláshelyeken regisztráltak. Utóbbiak 80 százalékát szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 18 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött külföldi vendégéjszakák száma 36 százalékkal nőtt 2023 májusához mérten. A külföldi vendégéjszakák száma a legerőteljesebben Gyula és térségében bővült (84 százalékkal), a leginkább pedig a Pécs-Villány turisztikai térségben esett vissza (16 százalékkal) az előző év azonos időszakához viszonyítva. A Balatonnál 29, Budapesten 21 százalékkal nőtt a turisztikai szálláshelyeken eltöltött külföldi vendégéjszakák száma.

Összesen 27 067 turisztikai szálláshely, ezen belül 2708 kereskedelmi, illetve 24 359 magán- és egyéb szálláshely fogadott vendégeket.

A kereskedelmi szálláshelyek közül 979 szálloda és 1114 panzió volt nyitva május egy részében vagy egészében.

A turisztikai szálláshelyeken az összes bruttó árbevétel csaknem 88 milliárd forint volt, folyó áron 20 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

Széchenyi Pihenőkártyával folyó áron 15 százalékkal kevesebbet, 3,3 milliárd forintot költöttek a kártyatulajdonosok a turisztikai szálláshelyeken az előző év azonos hónapjához viszonyítva.

Január-májusban a turisztikai szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest 9,1 százalékkal több, összesen mintegy 13,7 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 4,9, a külföldiek 13 százalékkal több (6,4 millió, illetve 7,3 millió) vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken.

Elkészült a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) legújabb, Budapestet bemutató imázsfilmje, amely 2024 májusában egy háromnapos influenszer média trip keretében készült a fővárosban – jelentette be szerdai közleményében az ügynökség.

A forgatásnak keretet adó eseménysorozat ideje alatt több mint 2000 bejegyzés született a közösségi médiában a magyar főváros szépségéről és ikonikus látványosságairól. A többmilliós követőtáborral rendelkező nemzetközi tartalomgyártók több mint 1000 Instagram sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok videóban osztották meg személyes élményeiket Budapestről.

Az MTÜ szerint ennek a különleges marketingaktivitásnak köszönhetően 150 országból közel 340 millió felhasználó kaphatott képet a főváros megújult turisztikai és kulináris kínálatáról, unikális helyszíneiről és felejthetetlen programlehetőségeiről. Az elkészült imázsfilm még több turistát csábíthat Budapestre.

A Budapest Influencer Trip a Magyar Turisztikai Ügynökség tavaszi nemzetközi kampányának részeként valósult meg. Ezzel a szakmában is elismert, új típusú marketingeszközzel az ügynökség kifejezett célja az volt, hogy a 25-40 éves korosztályból még több külföldi vendéget csábítson a magyar fővárosba.

A nemzetközi trendeknek megfelelően olyan véleményvezérek érkeztek hazánkba, akik a magyar turizmus számára legfontosabb küldőországok piacain, valamint a nagy növekedési potenciálú tengerentúli országokban rendelkeznek nagyszámú követővel. A Budapest Influencer Tripen 50, világszinten is jelentős influenszer vett részt 14 országból – ismertette az ügynökség.

Az eredmények pedig már most jól láthatóak, hiszen az MTÜ kampányainak is köszönhetően Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma, míg a Budapest Influencer Tripet követő három és fél hétben a tavalyi év azonos időszakához képest az Amerikai Egyesült Államokból 54 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) a hazai szálláshely-szolgáltatók. Emellett kiemelkedő növekedés figyelhető meg az Öböl-menti országokból is. Az Egyesült Arab Emirátusokból 40 százalékkal több foglalás érkezett be az eseményt követő napokban, mint tavaly ilyenkor.

A tartalomgyártók nemcsak több ezer bejegyzéssel népszerűsítették Budapestet az eseménysorozat alatt: egy nagyszabású filmforgatás keretein belül közel 100 fős stáb és 5 drón követte minden lépésüket.

A most megjelent film célja, hogy tovább élénkítse a budapesti foglalások számát, valamint, hogy megerősítse Magyarország pozícióját a vezető úti célok térképén. A film különböző vágataival számos platformon találkozhatnak a potenciális turisták az év során – olvasható az MTÜ közleményében.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek