tóth gabi
Manapság az influenszerek erejét megkérdőjelezni butaság...
A májusban megrendezett Budapest Influencer Trip kapcsán parázs vita alakult ki a közéletben. Miközben volt olyan párt, amely politikai ügyet próbál faragni a kérdésből, addig a Magyar Turisztikai Ügynökség Igazgatóságának elnöke egy nagyobb terjedelmű interjúban mondta el az Indexnek az esemény nemzetgazdasági és turisztikai jelentőségét. A Világgazdaság a témában több szakmabeli véleményét is kikérte. Kíváncsiak voltak arra, mi volt a tapasztalata a Párisi Udvar Hotel Budapestnek, akik részt vettek az eseményen, illetve hogyan látja ezt az új típusú kampányeszközt Gianni Annoni, aki évek óta sikert sikerre halmoz a vendéglátásban, de a Budapest Influencer Tripnek nem volt résztvevője.
Fontosnak tartjuk, hogy lehetőségünk volt egy ilyen nagyszabású marketing projektben együttműködő partnerként részt venni. A közösségi média és a gyakran többmilliós, nemzetközi követőbázissal rendelkező influenszerek tartalmainak médiaértéke megsokszorozódott az elmúlt években. Egy-egy ilyen megjelenés sok esetben a hagyományos felületeknél jóval erősebb eredményeket ér el – kezdte válaszát a Párisi Udvar Hotel Budapest, akik már a pár napos esemény eredményeit is érzékelik. Tapasztalatuk szerint a város egészét támogató Budapest Influencer Trip a saját marketing aktivitásaikat is jelentős mértékben, pozitívan támogatta. Olyan, számukra kulcsfontosságú piacokon érzékelik ezt, mint Észak-Amerika vagy Németország.
A főváros egyik meghatározó erőssége a változatos építészete, ilyen szempontból pedig a Párisi Udvar Hotel Budapest kiemelkedő. Ezt a hozzánk érkező véleményvezérek visszajelzései és a közzétett tartalmak is visszaigazolták. Nagy öröm volt látni, ahogyan ezek a sokat látott és gyakran utazó vendégek elismerően csodálják a passzázsunk kivételes szépségét: sok számunkra kedves és hasznos tartalom született. Egyértelműen azt gondoljuk, hogy a kampány nagy mértékben támogatta Budapest versenyképességét turisztikai szempontból. Bízunk benne, hogy hamarosan további piacokon is lesz lehetőség hasonló tevékenységre
– nyilatkozta a Világgazdaságnak a Párisi Udvar Hotel Budapest.
A Magyar Turisztikai Ügynökség májusi influencer média trip kampányának nem titkolt célja volt a 25-40 éves korosztály megszólítása. Ők azok – mondja az Ügynökség – akiket az eddig ismert kampányeszközökkel már nem érnek el, ezért egy új típusú, a szakmában is elfogadott marketing kampányt használtak. A tartalomgyártóknak rendezett esemény miatt azonban többen támadták a Magyar Turisztikai Ügynökséget.
Lehet, hogy egy ilyen fajta marketingaktivitás meghökkentő egyesek számára, de bizonyos tömegeket célirányosan, új módszerekkel lehet csak megragadni.
A mai világban elengedhetetlen a nemzetközi szereplők bevonása a fiatalabb generációk eléréséhez. Ezek az újfajta megközelítések, mint az influenszer marketing, szükségszerűek annak érdekében, hogy hatékonyan elérjük és bevonjuk ezt a célcsoportot, akikre hagyományos módszerekkel nehéz rátalálni és még nehezebb aktivizálni. Fontos figyelemmel kísérni, hogy a turisták szokásai miképpen változnak és milyen igényekkel rendelkeznek. Aki nem igazodik ehhez, az elkerülhetetlenül lemarad – nyilatkozta lapunknak Gianni Annoni, gasztronómiai szakértő és étterem tulajdonos.
Amikor vendégül látsz valakit, mindig megpróbálod megmutatni a helyi látnivalókat és ezen keresztül a város legjobb arcát megismertetni. A Budapest Influencer Trip célja Budapest városának népszerűsítése volt, több milliós bázisú tartalomgyártók közreműködésével.
Egyelőre nem tudhatjuk, hogy az esemény által pontosan kik és mikor fognak ellátogatni az országba, azt azonban biztosan tudjuk, hogy sokan fogják látni a fővárosról készült képsorokat. Így ahhoz nem fér kétség, hogy az eseménynek rövid vagy hosszú távon lesz eredménye, ez csak idő kérdése.
A Pomo D’oro tulajdonosa egy friss esemény kapcsán érzékeltette a vg.hu-nak az influenszer marketing fontosságát.
"Nézzük meg például a Coldplay magyarországi látogatását, a koncert alkalmából is rengetegen érkeztek Budapestre. Az együttes több mint 26 milliós követőbázisú Instagram oldalán, egy, a főváros nevezetességeiről készített videót osztott meg, kiemelve a város gyönyörű arcát, ezt is mondhatjuk influenszer marketingnek. A Budapestet bemutató videót több mint 3 millióan látták. Így lehet a legjobban megragadni a figyelmet. Tehát napjainkban az influenszer marketinget megkérdőjelezni szakmaiatlanság – zárta gondolatait Gianni Annoni.