tóth gabi
Majd a kampány után...
Karácsony Gergely a Facebook-oldalán arról írt, hogy szerinte hatékony volt a menetrend megváltoztatása. „A BKK szakmai munkájának fontos része az utazási adatok elemzése,
amelyek alapján javaslatot tett egy hatékonyabb, az utazási szokásokhoz igazodó menetrend kialakítására”
– írta.
„De a legjobb szakmai javaslat is elvérezhet, ha az egyesek gátlástalan önzésének és a lejárató politikai kampánynak válik áldozatává” – fogalmazott Karácsony Gergely.
Az ATV oldalán azonban érdekes nyilatkozat jelent meg Karácsony Gergelytől a járatritkítások visszavonása kapcsán. Mint a politikus az ATV Híradónak nyilatkozva fogalmazott:
Lesz még módunk arra, hogy a kerületekkel egyeztetve egy jobb menetrendet alakítsunk ki, de ezt nem a kampányban kell megcsinálni”
– magyarázta Budapest főpolgármestere.
Magyarán beígérte, hogy később a lehető leghamarabb mégiscsak megritkítják a budapesti buszjáratokat,
Elmondta azt is: szerinte a választási kampányban nagyon nehéz a racionalitásnak és a szakmai érveknek teret szerezni egy hisztériával szemben. Vagyis Karácsony Gergely gyakorlatilag belengette, hogy a kampány után újra megvalósítja a járatritkítást.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által bejelentett intézkedések értelmében január 19-től bizonyos járatok ritkábban közlekedtek. A helyi civil szervezetek, közéleti szereplők, de még a baloldali pártok is élesen kritizálták a BKK-t, és Karácsony Gergelyéket, mondván, hogy a változások mértéke túlzott, és súlyosan érinti mind a budapestieket, mind az ingázókat.
Több esetben 12-15 perces vagy afölötti követési idejű járatok is ritkítás áldozatául estek, több szélsőséges esetben az év folyamán akár ötféle munkanapi menetrenddel. Alapfokon veszik el a szolgáltatás megbízhatósága, amikor az utasok ritka és megjegyezhetetlen menetrendekkel találkoznak – és természetesen az offline tájékoztatás '80-as évek színvonalára züllesztése sem segít.
– fogalmaztak a civilek. Akik szerint ez már nem az első tömegközlekedést romboló döntés az elmúlt időszakban.
A politikai és civil tiltakozások azt hangsúlyozzák, hogy a járatritkítások mértéke súlyosan sérti a városvezetés korábbi elkötelezettségeit a fenntartható és környezetbarát tömegközlekedés iránt. Az emberek aggódnak a hosszabb menetidők miatt, ami veszélyeztetheti a városi közlekedés népszerűségét és ellentmond a városvezetés eddig vallott zöld irányultságának.
Óriási volt a tumultus az 1-es villamos népligeti megállójában. Az utasok alig fértek fel a tömött járatokra.
Ez gyalázat! Hát ez egyértelműen gyalázat. Legalább közlekedni lehetne normálisan. Csúcsidőben, mikor az ember nyugdíjas létére ott áll és kénytelen több járatot elengedni, mert nem fér fel
– panaszolta a Metropolnak Franciska.
Nem igazán örülök neki. Tömegközlekedéssel vagyok kénytelen közlekedni és időben korlátoz, de hát ez van, nincs mit tenni
– nyilatkozta a Metropolnak Andrea.
Ez negatív mindenképpen, az egyes villamost azt elég sokat használom. Eddig egy-két perc alatt mindig jött. Ha ez most ritkul, az természetesen rosszabb lesz
– mondta Ákos.
A főpolgármester szerint nem volt járatritkítás Budapesten, csak átszervezés – legalábbis ezt állította az ATV-ben a balliberális főpolgármester, majd nem sokkal később bevallotta: valóban volt járatritkítás.
„Sokkal hamarabb és látványosabban kellett volna kommunikálni a járatritkításokról” – ismerte be a BKK vezérigazgatója. Walter Katalin az ATV-nek azt mondta: hibáztak és elnézést kér a zsúfolt járművekről lemaradó utasoktól, akiket később vágásérett pulykákhoz hasonlított.
Karácsony aztán végül visszavonta a járattritkítás, hogy aztán meg beígérje, később mégiscsak újra bevezeti...