tóth gabi
A kormánnyal kötött megállapodás miatt.
Ötszáz forinttal lesz olcsóbb a Budapest-bérlet az annál jóval több szolgáltatást kínáló vármegyebérletnél.
A havi Budapest-bérlet az eddigi 9500 helyett 8950 forintba fog kerülni – jelentette be kedd reggel a főpolgármester, miután hétfőn megszületett a megállapodás Karácsony Gergely főpolgármester és Lázár János építési és közlekedési miniszter között az agglomerációs közösségiközlekedés-tarifaközösségről.
A Lázár János által ajánlott megállapodás szerint amelyet most a főváros elfogadott, március elsejétől egyetlen, közös bérlettel utazhatnak a MÁV–HÉV és a Volán, valamint a BKK összes járatán a Pest vármegyében és Budapesten élők.
A most bejelentett árcsökkenésnek – mutatott rá a Magyar Nemzet – vélhetően gazdasági okai vannak, ugyanis a vármegyebérlet jelenleg 9450 forintba kerül, és jóval több szolgáltatást kínál az annál ötszáz forinttal olcsóbb Budapest-bérletnél.
Jó minden utasnak, jó az agglomerációnak, jó Budapestnek és jó az országnak is a budapesti és az agglomerációs közösségiközlekedés-tarifaközösségről született megállapodás, amelyet Karácsony Gergely főpolgármester, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének (MÖSZ) társelnöke és Lázár János építési és közlekedési miniszter kötött – közölte a MÖSZ agglomerációs tagozata kedden az MTI-vel.
Azt írták, üdvözlik a döntést, miszerint március elsejétől egyetlen, közös bérlettel utazhatnak a MÁV-HÉV és a Volán, valamint a BKK összes járatán a Pest megyében és Budapesten élők.
Hangsúlyozták: a megállapodás legfőbb nyertesei az utasok, köztük kiemelten az agglomerációban élők, akik számára a megállapodás egyszerűbb és olcsóbb utazást tesz lehetővé. A vármegyebérlet (9450 forint) és a Budapest-bérlet (9500 forint) megvásárlása helyett ugyanis a jövőben elég lesz megvenniük a vármegyebérletet, vagyis az utazási költségeik megfeleződnek.
A MÁV-HÉV és a Volán, valamint a BKK összes járatára érvényes egységes bérletrendszer bevezetésére évtizedek óta várnak az agglomerációs települések – mutatott rá a szövetség.
A tájékoztatás szerint a megállapodással olyan rendszer jön létre, amikor megéri közösségi közlekedésre váltani mindenkinek. Hozzátették: fontos, hogy az ehhez tartozó minőségi szolgáltatást Budapesten kívül is biztosítsák az utasoknak. Fontos, hogy mielőbb elinduljanak az agglomerációt érintő, elakadt közlekedésfejlesztési projektek.
„Az utasokon kívül nyertesek az agglomerációs települések is, hiszen hosszú távon a túlzsúfolt és környezetterhelő közúti közlekedés alternatívájának erősítésével, kiemelten az elővárosi vasút, a kötöttpályás közlekedés fejlesztésével lehet növeli ellenállóképességünket, például a klímaváltozással szemben is” – ismertette a MÖSZ.
A közlemény szerint az agglomerációs települések elismerik a főpolgármester és a miniszter erőfeszítéseit megállapodás létrejöttében, külön kiemelve azt, hogy Budapest nehéz anyagi helyzete ellenére is vállalja, kigazdálkodja a megállapodással összefüggésben felmerülő többletköltségeket az utasok érdekében.