Évek óta véres terror a nyugat-európai karácsonyi vásárokon

POLITIK
Létrehozva: 2023.08.11.

Még Csintalan is nekiment Karácsonynak

"Ezeknek is elmentek otthonról…”

A szocik régi-új csillaga rendesen kiosztotta a főpolgármestert- vette észre a Magyar Nemzet.

Karácsony Gergely már hetek óta borzolja az autósok idegeit az új biciklisáv-őrületével. Mint ismert, Budapest baloldali vezetése az Üllői úton a korábbi buszsávot 3,5 méter széles bicikliúttá alakította át. Ha ez nem lenne elég, a sávot zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel szegélyezték, ami egyrészt nem védi meg a bicikliseket, másrészt pedig nagyon veszélyes. 

Az Országos Mentőszolgálat közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy a kihelyezett cölöpök nehezíti a mentők haladását és munkavégzését. Balogh Samu, a fővárosi önkormányzat közlekedéspolitikáért felelős kabinetfőnöke vérlázító módon állt ki a biciklisávok mellett, és még vissza is szólt a mentőknek:

„Csak remélni tudjuk, hogy a mentőket senki nem akarja majd belerángatni a kampányba. Még akkor sem, ha Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője korábban Tarlós István mellett kampányolt” 

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője válaszában azt mondta, hogy nem telik el nap úgy, hogy a munkatársai ne panaszkodnának a póznák miatt. Szavai szerint nehezítik a mentők munkáját az Üllői úti biciklisávokat szegélyező oszlopok: a buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajtuk, ráadásul az oszlopok a parkolást is megnehezítik.

Bizonyítandó, hogy ez az ügy nem politikai hovatartozás kérdése, tegnap Karácsony Gergely a saját oldaláról kapott egy hatalmas balegyenest. Csintalan Sándor, aki a közelmúltban visszatalált a gyökereihez és újból belépett az MSZP-be, rendesen kiosztotta a főpolgármestert:

„Ez a bójázás ostoba, életeket veszélyeztető. A mentősök munkáját kifejezetten nehezítő baromság. Azonnal meg kell szüntetni!!!! Ezeknek is elmentek otthonról…”

Ha az embernek a saját elvbarátai mondják, hogy elmentek otthonról, akkor azon már illene elgondolkodni, mert ez bizony az álmoskönyvek szerint sem jelent jót a közelgő választások előtt.

Facebookos közösségi oldalukon tettek panaszt a biciklisávokra a budapesti mentők, amely elmondásuk szerint, gyakran okoz nehézséget a kötelességük teljesítése közben.

Megnehezíti munkájukat a biciklisáv Fotó: Facebook

Az Országos Mentőszolgálat a posztban a következőket írta:

Bár a mentők is támogatják a biztonságos kerékpározást a fővárosban, az újonnan kialakított biciklisávok azonban nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését. A buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen. Az életmentők próbálnak alkalmazkodni az új helyzethez, ez azonban nem mindig egyszerű, ezért a közlekedők megértését kérik!

 

A Metropol korábban többször beszámolt róla, hogy a budapestiek mennyire értelmetlennek tartják a kerékpársávokat leválasztó zöld cölöpöket. Most azonban már az emberéletekről van szó!

Az a kisebbik baj, hogy dugókat okoz a kerékpársáv. Fotó: Vaskó Tamás /  Metropol

Karácsony Gergely főpolgármester az M3-as metróvonal felújítása után a kerékpárosoknak adta azt a sávot az Üllői úton, ahol azelőtt a metrópótló buszok, mentősök, taxisok közlekedtek. A budapestiek egy része ezt több szempontból is helyteleníti. Legutóbb az Országos Mentőszolgálat hívta fel a figyelmet arra, hogy mennyire megnehezíti az emberi életek mentésében őket, hogy a zöld cölöpöket is kerülgetniük kell.

Bár a mentők is támogatják a biztonságos kerékpározást a fővárosban, az újonnan kialakított biciklisávok azonban nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését. A buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen. Az életmentők próbálnak alkalmazkodni az új helyzethez, ez azonban nem mindig egyszerű, ezért a közlekedők megértését kérik!

– írták Facebook-oldalukon.

Az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint nem telik el nap úgy, hogy a munkatársai ne panaszkodnának a póznák miatt.

Amikor a mentők érdekéről vagy szempontjáról beszélünk, akkor gyakorlatilag a betegeink érdekéről és szempontjáról beszélünk. Hiszen nyilván nem minden mentőfeladat életveszély, viszont vannak olyan esetek, amikor minden perc, minden másodperc számíthat. Ezért minden olyan tényező, ami a mentők szempontjából nehézséget, akadályt jelent, az említésre érdemes

– írta meg a Magyar Nemzet, hogyan reagált Győrfi Pál.

A probléma elsősorban az, hogy a kerékpárutat a közúttól veszélyes cölöpök választják el: a mentősöknek nehéz abban a sávban közlekedniük, mely számukra szűk, a bringásoknak viszont indokolatlanul széles. A mentős sofőrnek sávváltáskor, a sebességük megválasztásakor már az oszlopok közti távolságokra is figyelniük kell, nehogy fennakadjanak az egyiken, például amikor egy beteget szállítanak. Ha pedig le szeretnének parkolni, szintén figyelembe kell venniük. Arról nem is beszélve, hogy az autósok, mikor elengedik a mentőautót, szintén ki kell kerüljék az oszlopokat. Mindez a mindennapi forgalom közlekedése mellett már az életmentést is nehezíti.

A zöld cölöpök miatt az autósoknak nehezebb félreállniuk, ha jön a mentő. Fotó: Vaskó Tamás /  Metropol

Rengetegen írták meg véleményüket a Karácsony Gergely főpolgármester által odatelepíttetett zöld cölöpök kapcsán. Többségük szerint valóban nem így kellene ott kialakítani a sávokat.

Valós a probléma, ami komoly gondokat fog még okozni, ha nem oldják meg! Amíg nem egy családtagról van szó, addig könnyű okoskodni!

– írta egy kommentelő erre vonatkozóan.

A gond az elkerítést szolgáló rudakkal van, nem a kerékpárúttal

– írta egy kerékpáros.

A képen jól látszik, hogy a mentősök csak nagyon szűken férnek el a sávban. Fotó: OMSZ

„Mindez azért, mert van egy főpolgármester, aki nem tud kocsit vezetni, meg a sleppjében van néhány agyhalott, aki a fejébe vette, hogy megbénítja a közlekedést a fővárosban. Igaz, hogy ezzel elég nagy környezeti és egyéb kárt is okoznak, mert ezeket a döntéseket sem társadalmi vita, sem bármiféle egyeztetés nem előzte meg.”

Nem irigylem őket (a mentősöket), hogy még erre is figyelniük kell. Természetesen első az emberélet, amíg ők nap mint nap rajtunk segítenek, mi autósok és/vagy bringások csak ki tudjuk kerülni a mentőautót.

„Remélem ezt a balf…t, aki ezt kitalálta, majd ott szállítják kórházba, a kerékpársávban, ha szüksége lesz rá.”

Én támogatom Karácsony összes bringabarát intézkedését, ez nem újdonság, nagyon jó az Üllői úti sáv, nagyon szeretem, de kezdetektől mondom, hogy a zöld cölöpre semmi szükség, anélkül is vigyázunk egymásra!

„Jártam mostanában a Váci úton a Nyugati környékén. Nagyjából 10 percenként halad el 1 db bringás a bringasávban. Biztos nagyon megérte.”

Jövőre leváltjuk a főbiciklist, legkésőbb akkor le lesznek szerelve.

„Remélhetőleg egyszer ehhez az elmebeteg, alkalmatlan, magas vékonyhoz nem érnek majd oda időben a mentők, ha szüksége lenne rájuk, és akkor Budapest végre megszabadul ettől a baromtól.”

Mi a francnak kellenek a műanyag oszlopok? Ha akarom, letarolom a biciklissel együtt. Totál baromság.

„Eddig mindenki megvolt minden hülyeség nélkül. Balesetek sajnos így is vannak és lesznek is. Figyelmetlen és bamba ember is mindig volt és lesz is. A megkülönböztető jelzéseit használó járműveket pedig alapból védi a KRESZ.”

Egyre több problémát okoz az Üllői úton az a hozzáértés nélkül létrehozott „biciklis autópálya”, amit zöld karóval választott le a zsúfolt Üllői útból Karácsony Gergely. Az átgondolatlan és szakmaiatlan biciklisztrádás ámokfutása a főpolgármesternek egyre több gondot okoz minden közlekedőnek. 

Korábban a Metropol látványos videóban is bemutatta, hogy mennyire kihasználatlan (250 autó kontra 7 bicikli 12 perc alatt) a maga három és fél méteres szélességével rekordtartó biciklisáv, de akkor egy másik jelenségre is felfigyeltünk. A sávot majdnem több motoros használja, mint biciklis. Holott ez a KRESZ szerint is tilos és veszélyes.

Motoros a biciklisávban Forrás: Metropol

Íme videónk: negyedóra alatt 14 motorost számoltunk össze az Üllői úton a biciklisávban!

 

Csábítja a motorosokat

Mivel az Üllői általában nagyon zsúfolt-dugós, a biciklisáv pedig tök üres, a motorosok sokkal szívesebben hajtanak ott, hiszen nem kell kerülgetni, veszélyes előzgetéseket csinálni. Ezt azonban tiltják a közlekedési szabályok. A KRESZ szigorúan szabályozza a járművek közlekedési viselkedését és a közlekedési infrastruktúra használatát. Ezen szabályok között találjuk a kerékpársávot, amely kifejezetten a kerékpárosok biztonságos közlekedését szolgálja.

 

A kerékpársáv eredeti célja

A kerékpársáv – azt normális szakértelemmel létrehozva – fontos szerepet játszik a közlekedésbiztonságban. A szabályos használata elősegíti a kerékpárosok és más járművek biztonságos együttműködését az utakon. A biciklisávok kijelölése javítja a kerékpárosok láthatóságát és védelmét, valamint csökkenti a balesetek kockázatát. Azonban a biciklisávokat csak kerékpárral lehet használni, és a motorosoknak tilos ezeken közlekedni.

KRESZ 13. § (1) e) „Kerékpárút” (26. ábra); a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;

Mitől balesetveszélyes?

Egyik legfontosabb érv a motorozás tilalma mellett a kerékpársávokon az, hogy a motorosok és a kerékpárosok közötti sebességbeli különbség veszélyes helyzeteket teremthet. A motorkerékpárok gyorsabban haladnak, és könnyen felzárkóznak a biciklisek mögé. Ez pedig megnöveli az esélyét a baleseteknek, hiszen a hirtelen felbukkanó, gyorsan közlekedő motorosok megzavarhatják a kerékpárosok egyensúlyát és irányítását. Ezenkívül a kerékpársávokat gyakran különleges jelölésekkel és jelzőtáblákkal láthatjuk el, amelyek a kerékpárosok kiváltságos használatát jelzik. A kerékpársáv jelölése (szaggatott, sárga vonal, kerékpár felfestés) vagy a kifejezetten bicikliseknek szóló táblák jól kivehetőek és világosan jelzik, hogy ez a terület csak kerékpárosoknak fenntartott. A motorosoknak ez sajnos nem lehet pálya – írja a Ripost.

Könnyebb előrejutni Fotó: Bánkúti Sándor / Üllői úti biciklisáv

A motorosok miatt még inkább funkcióját veszti

Mivel a biciklisek nem érzik magukat biztonságban úgy, hogy motorosok száguldoznak el mellettük, így az Üllőin elhaladó bringások fele továbbra is a járdát használja. Ez a biciklisáv jól mutatja, hogy a közlekedés szervezése egy szakma. Nem politikai vágyálmok és érzelmi hullámok kérdése, hanem tények, lehetőségek és szigorú szakmai szempontok harmóniába hozása. Van egy régi mondás, amit szeretettel ajánlunk Budapest vezetésének: ,,Ki minek nem mestere, kontárja az annak”.

Biciklis a járdán Fotó: Metropol

 



 


 

 



 

 


 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek