Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2023.08.14.

Covid-oltás, receptek, viccek - így trükközött a dollármédia

Újabb elképesztő részletek.

Covidoltás.info, Receptek.ma, Vicc Magazin. Ilyen elnevezésű internetes felületeken próbálta a dollármédia befolyásolni a 2022-es országgyűlési választásokat abból a több mint négymilliárd forintból, amit külföldről pumpáltak a baloldal kampányába. Az oldalak – amelyek természetesen már nem működnek – rejtett politikai tartalmak segítségével akarták meggyőzni a választókat, hogy ne a kormánypártokra szavazzanak. A Magyar Nemzet összeállítása.

Országosan kiterjedt kampánymédia-birodalmat működtetett a külföldi milliárdokból támogatott Ezalényeg.hu, valamint a mögötte álló Oraculum 2020 Kft. A kiadó tulajdonosa Páva Zoltán, aki korábban tanácsadóként milliós megbízásokat kapott a Gyurcsány–Bajnai-kormányoktól, jelenleg pedig az Eagle Eye Marketing nevű cég ügyvezetőjeként teljesít megbízásokat a DK-frakciónak.
A tavaly áprilisi választás eredményének a befolyásolására létrehozott, zömében lejárató jellegű 81 helyi aloldal között számos politikaivá átfordított bulvároldal is szerepelt, amelyeknek az elnevezésük alapján nem volt közük a közélethez. 

Ám a többi között a Vicc Magazin, a Humor Magazin, a Receptek.ma, az Idézetek.ma vagy a Covidoltás.info is kormányellenes tartalmakkal árasztotta el az internetet a választás előtti napokban, hetekben.

Így például a Receptek.ma teljesen profilidegen módon Zelenszkij ukrán elnök Orbán Viktort kritizáló mondatait terjesztette a választások napján. A hirdetésekre csillagászati összegeket költöttek: a Covidoltás.info nevű oldalon például közel 26 millió forintért hirdettek 2022. április 3-ig, és ugyancsak milliós összegekkel promotáltak kampányanyagokat a Vicc magazin, a Humor Magazin, valamint az Idéző és Idézetek.ma nevű oldalakon a választás napjáig.

Olyan felület is akad, amelynek a hirdetéseire 100 millió forintot költöttek: erre példa a 2021 júliusában létrehozott, Ez van nevű Facebook-oldal, amelyen az említett összegből 450 posztot népszerűsítettek. 

Mint közismert, a Nemzeti Információs Központ jelentése szerint a Korányi Dávid-féle Action for Democracy közreműködésével összesen több mint négymilliárd forint érkezett Magyarországra az Egyesült Államokból és egy svájci alapítványon keresztül a baloldal választási kampányának támogatására. Ennek a pénznek nagyjából 90 százaléka landolt a Bajnai Gordon nevével fémjelzett, adatgyűjtésre szakosodott DatAdatnál és az Oraculum 2020 Kft.-nél.
Figyelemre méltó, hogy a DatAdat és az Oraculum 2020 Kft. könyvelése, valamint a DK EP-képviselőinek a kifizetőhelye egyaránt az alig néhány száz lelket számláló Szegi nevű település egyik eldugott épületében található. 

Amúgy Páva Zoltán és felesége 28, illetve 30 milliós osztalékot vettek fel a bukott kampányév után.

Néhány hónapja még csupán azt lehetett tudni, hogy a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat-cégcsoport és a DK-közeli, EzaLényeg című álhírportált kiadó Oraculum 2020 Kft. könyvelését egy eldugott borsodi településen ugyanaz a személy, bizonyos Tóth Józsefné végzi. A nemzetbiztonsági bizottság által nyilvánosságra hozott részjelentéseknek köszönhetően ma már az is köztudott, hogy a szóban forgó társaságok az Amerikából és a Svájcból a baloldalhoz érkező milliárdos kampánytámogatások meghatározó állomásai.

Még tavaly októberben jelentek meg a költségvetési csalás ügyében eljáró nyomozók Szegin, mivel kiderült, hogy a Bajnai Gordon volt kormányfő és korábbi titokminisztere, Ficsor Ádám érdekeltségébe tartozó, a baloldal kampányát bonyolító DatAdat könyvelése ezen a településen lelhető fel. A cégadatok szerint a könyvelői teendőket egy igazi baloldali bizalmi, Tóth Józsefné végzi. Rövid kutakodás után ugyanis megtudtuk, hogy a hölgy egyebek mellett a DK-közeli EzaLényeg kiadójánál, az Oraculum 2020 Kft.-nél is hasonló feladatokat lát el, így feltehetően ennek a társaságnak az iratai is a borsodi kistelepülésen lapulnak. 

A cég annak a Páva Zoltánnak az érdekeltségébe tartozik, aki a volt szocialista honatya és egykori komlói polgármester fia.

Páva a Gyurcsány-kormány idején az MSZP, a szocialista frakció és a kabinet közötti kapcsolattartás koordinációjáért felelt. Az EzaLényeget 2019-ben hozták létre, és már komoly szerepet vállalt a baloldal önkormányzati kampányában, fő profilja a kormányellenes lejárató anyagok terjesztése a közösségi médiában. Páva egyébként ügyvezetője az Eagle Eye-Marketing Kft.-nek, amely rendszeresen dolgozott a Demokratikus Koalíció parlamenti frakciójának.

Nincs mindenről számla vagy szerződés.

A Nemzeti Információs Központ (NIK) tavaly novemberi, valamint idén januári részjelentéséből azonban kiderült, hogy a DatAdatot és az Oraculumot Tóth Józsefné személyén túl az is összeköti, hogy mindkét társaság jelentős mértékben részesedett a baloldalhoz Amerikából és Svájcból áramló kampánymilliárdokból. A nemzetbiztonsági vizsgálat feltárta, hogy összesen négymilliárd forint érkezett Magyarországra, egyrészt a Bajnai Gordon és Karácsony Gergely volt tanácsadója által vezetett Action for Democracytól (AD), másrészt egy meg nem nevezett svájci alapítványtól. Az AD mintegy 3,17 milliárd forinttal, a svájci szervezet pedig 887 millióval támogatta a magyar baloldalt. A svájci utalások kivétel nélkül az Oraculumnál kötöttek ki, de Páváék további több mint egymilliárd forintot kaptak az Action for Democracy nevű szervezettől, amely 1,85 milliárdot utalt a Márki-Zay Péter-féle Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) számlájára is. Igaz, az összeg nagy része, 1,4 milliárd a DatAdatnál kötött ki.

Az szinte bizonyos, hogy az Oraculum is dolgoztatott a DatAdattal, hiszen Páváék több mint 320 millió forintot fizettek Bajnaiéknak különböző szolgáltatásokért cserébe.

A NIK a beérkező források és a tovább utalások nagyságrendje alapján megállapította, hogy az MMM mellett a DatAdat és az Oraculum voltak a külföldről érkező támogatások koordinátorai. A vizsgálat azt valószínűsítette, hogy a pénzeket a magyar választók véleményének, illetve a választások eredményének a befolyásolására használták fel.

Azt pedig, hogy ez miként történt, jól mutatják azok az adatok, amelyek az EzaLényeg facebookos költéseit tartalmazzák. Ezek szerint ugyanis Páváék 2019. márciustól 2023. február 10-ig több mint 231 millió forintot költöttek nagyjából 20 ezer Facebook-hirdetésre. Igencsak beszédes, hogy ebből az összegből 208 millió a kampány idejére esett. Csak viszonyításképpen, az elmúlt héten a facebookos költésük még a tízezer forintot sem érte el. Az adatokat vizsgálva elmondható, hogy jellemzően néhány ezer vagy néhány tízezer forintot adnak ki egy-egy hirdetésre, de az áprilisi választás előtt a több százezer forinttal megfinanszírozott, rágalmakkal teli tartalmak sem mentek ritkaságszámba.

Egyértelműen hazugság volt tehát az a Márki-Zay Péter által számos alkalommal megfogalmazott állítás, amely szerint a külföldről érkező pénzeket nem politikai, hanem kultúraváltó kampányra fordították. 

A kampány idején milliárdokat elégető Oraculum – kiegészülve a DatAdattal – vegytiszta baloldali politikai akciót hajtott végre. Az Amerikából és a Svájcból érkező pénzek nagy része ugyanis lejárató propaganda előállítására, illetve targetált hirdetésekre ment el.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek